Bu makale, 1960’larda İngiltere’deki yükseköğretim reformlarının altyapısını oluşturan tarihsel bağlamı inceleyerek, bu kapsamlı dönüşüm sürecini kolaylaştıran başat unsurlara odaklanmaktadır. Bu dönemde, tarihsel arka planda belirgin olarak ortaya çıkan üç önemli durum gözlemlenmiştir: siyasi uzlaşı, ekonomik iyimserlik ve toplumsal yeniden yapılanma. Siyasi uzlaşı, İngiltere’de reform için geniş tabanlı ve kalıcı bir destek sağlarken, ekonomik iyimserlik, eğitimde giderek artan devlet yatırımlarını mümkün ve sürdürülebilir kılmıştır. Toplumsal yeniden yapılanma eğilimi ise, eğitimde daha fazla erişim, fırsat eşitliği ve sosyal hareketliliği sağlama arzusuyla, değişim için güçlü bir toplumsal itici güç oluşturmuştur. Bu üç unsur, İngiltere’deki yükseköğretim reformlarının başarılı, etkili ve uzun vadeli bir şekilde gerçekleşmesi için ihtiyaç duyulan temel zemin olmuştur. Tarihsel bir analiz yoluyla, bu makale, söz konusu unsurların nasıl etkileşime girdiğini ve bu dönemde yükseköğretim politikalarının gelişimini nasıl şekillendirdiğini ayrıntılı olarak incelemektedir. Makale, bu tarihsel unsurların, yükseköğretim politikasının yönünü şekillendirmedeki kalıcı ve dönüştürücü etkisini vurgulayarak, aynı zamanda bu unsurların günümüzdeki reform süreçlerini anlamadaki önemini ortaya koymaktadır.
Yükseköğretim Reform Robbins Raporu İngiltere Tarihsel analiz
This article examines the historical context leading up to the higher education reforms of the 1960s in England, focusing on the key factors that facilitated these transformative changes. The period saw the convergence of three crucial features: political consensus, financial optimism, and social restructuring. Political consensus helped to create broad-based support for reform, while financial optimism enabled increased government investment in education. Social restructuring, driven by a desire for greater access to education and social mobility, provided the societal impetus for change. Together, these elements formed the foundation necessary for the successful and effective reform of higher education in England. Through a historical analysis, this article explores how these forces interacted and shaped the development of higher education policy during this period. The article concludes by highlighting the lasting impact of these historical forces on the direction of higher education policy, asserting their continued relevance in understanding contemporary reform processes.
Higher Education Reform Robbins Report England Historical Analysis
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretim Sistemleri |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 21 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Lisanslama ve istisnalar ile ilgili izinler için lütfen dergi ile iletişime geçiniz.