Bu araştırmanın amacı konservatuvar öğrencilerinin eşlik dersine yönelik metaforik yaklaşımlarını belirlemektedir. Bu çalışma nitel bir araştırma olup, olgubilim deseni kullanılmıştır. Olgubilim araştırmalarında bireyin bir olguya yüklediği anlamların ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, konservatuvarda eğitim gören öğrenciler arasından benzeşik örnekleme yöntemi ile seçilen 104 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma verilerinin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından hazırlanan veri toplama formu kullanılmıştır. Formda, öğrencilerin demografik bilgilerinin yanı sıra, “Eşlik dersi ............ gibidir, çünkü.............” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. İçerik analizi ile konservatuvar öğrencilerinin “eşlik dersi” kavramına yönelik geliştirdikleri metaforlar belirlenmiş, ortaya çıkan metaforlar kodlanarak kategorileştirilmiştir. Üretilen metaforların kategorileri ile öğrencilerin demografik değişkenleri arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek için çapraz tablolama analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, konservatuvar öğrencilerinin eşlik dersine yönelik metaforik yaklaşımlarının “Uyum ve birliktelik unsuru olarak eşlik dersi”, “Kaygı kaynağı olarak eşlik dersi”, “Heyecan ve mutluluk kaynağı olarak eşlik dersi”, “Zorunlu bir ihtiyaç olarak eşlik dersi”, “Tamamlayıcı bir unsur olarak eşlik dersi”, “Destekleyici bir unsur olarak eşlik dersi”, “Yol gösterici, öğretici bir unsur olarak eşlik dersi” olmak üzere 7 kategoride toplandığı tespit edilmiştir.
Müzik eğitimi konservatuvar eğitimi eşlik dersi metafor, olgubilim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |