Öz: Bu
araştırmanın temel amacı akademik çelişki tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin
konuşma becerilerine etkisini ve bazı bağımsız değişkenlerle ilişkisini tespit
etmektir.Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu deneysel model
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gruplarını 2014-2015 eğitim-öğretim
yılında Van ili İpekyolu ilçesindeki Şehit Koray Akoğuz Ortaokulunda 6. sınıfa
devam eden 47 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak
“Etkili Konuşma Becerisi Ölçeği” ve “Kişi Bilgi Formu” uygulanmıştır. Bu veri
toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS
paket programıyla analiz edilmiştir.
Araştırmada
elde edilen sonuçlara göre akademik çelişki tekniği, öğrencilerin konuşma
becerilerini geliştirmede Türkçe Öğretim Programı (2006) çerçevesinde
gerçekleştirilen etkinliklerden daha etkili olduğu anlaşılmıştır. Konuşma
becerisiyle ilişkisi incelenen; cinsiyet,
öğrenci ailesinin sosyal çevresinde konuşulan dil, öğrenci ailesinin gelir
durumu, ana dili, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenlerine
akademik çelişki tekniğinin istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkisi
bulunmazken öğrencinin kitap okuma
durumu üzerinde tekniğin istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etki ettiği
belirlenmiştir. Sonuçlar
öğrencilerin konuşma becerilerinin geliştirilmesi etkinliklerinde akademik
çelişki tekniğinin kullanılması durumunda başarılı sonuçlar alınacağını
göstermektedir.
Akademik çelişki tekniği konuşma becerisi bağımsız değişkenler
Abstract: The objective of the
present study is to determine the effect of academic controversy technique on
verbal skills of 6th grade students and its relationship with
certain independent variables. Experimental model
with pretest posttest and control group was used in the study. Study group
included 47 6th grade students attending Şehit Koray Akoğuz Middle
School in Van province İpekyolu township. “Rhetorical Skills Scale” and
“Personal Information Form” were used as data collection tools in the study.
Data collected using these tools were transferred to computer environment and
analyzed using SPSS software. Study findings
demonstrated that academic controversy technique was more effective in
developing students’ verbal skills when compared to activities conducted within
the framework of Turkish Curriculum (2006). While no statistically significant
relationship was found between academic controversy technique and the variables
related to investigated verbal skills such as gender, the language spoken in student’s family’s social circles,
family income level, native language, mother’s education level and father’s
education level, it was determined that the technique had a statistically
significant effect on the student’s reading
books.
that the use of academic controversy technique in activities that aim to
improve students’ verbal skills would provide successful results.
Academic controversy technique verbal skills independent variables
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |