The aim of the current study is to examine the
relation between high school students’ coping styles and perceived teacher
acceptance and the disciplinary status of students (suspension from school, reprimands, and no disciplinary penalties). Stress Coping
Inventory (Özbay & Şahin, 1997) and Perceived Teacher Acceptance/Control
Scale (Rohner, 2005) were used as the measures. The study group consists of 234
high school students. The average age of the participants was 15.59 and standard
deviation was 1.30. There were 35 girls and 199 boys in the participants. Results
show that suspension from school, reprimands and perceived teacher rejection
predicted the coping styles. The group who were suspended from
school have the highest scores on the
biochemical avoidance and the lowest scores on the functional coping style. The
results may be helpful for practitioners of counseling services, especially for
consulting and psychological counseling services, or as a preliminary study,
leading to further research on teacher acceptance/rejection.
Coping perceived teacher rejection irregular behavior adolescent
Bu araştırmanın
amacı ergenlerin disiplin durumları ile stresle başa çıkma tarzları ve
algılanan öğretmen reddi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ölçme
araçları olarak Stresle Başa Çıkma Tutumları Envanteri (Özbay ve Şahin, 1997)
ve Algılanan Öğretmen Kabul-Red/Kontrol Ölçeği (Rohner, 2005) kullanılmıştır.
Çalışma grubu 234 lise öğrencisinden oluşturulmuştur. Yaş ortalaması 15.59 ve
standart sapması 1.30 olan katılımcıların 35’i kız, 199’u erkektir. Regresyon
analizi sonuçları ergen öğrencilerin kınama veya uzaklaştırma cezası almış olma
durumlarının ve algılanan öğretmen reddi puanlarının stresle başa çıkma
tutumlarını yordadığını göstermiştir. Araştırmanın bir diğer sonucu, öğrencilerin
stresle başa çıkma tarzlarının ve algılanan öğretmen reddinin disiplin
durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı yönündedir. Uzaklaştırma cezası alan
öğrenciler kaçma biyo-kimyasal başa çıkma tarzını daha sık kullanma ve öğretmen
davranışlarını reddedici algılama eğilimindeyken, kınama cezası alan öğrenciler
kaçma-duygusal eylemsel ve kabul bilişsel yeniden yapılandırmayı kullanma
eğilimindedir. Disiplin cezası almayan öğrenciler ise en sık aktif planlama,
dış yardım arama ve dine sığınma başa çıkma tarzını kullanmışlardır. Sonuçların
kişiler arası kabul-red kuramının gelişerek yaygınlaşmasına ve rehberlik
hizmetleri uygulayıcılarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Başa çıkma algılanan öğretmen reddi kuraldışı davranışlar ergen
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |