The aim of the study was to seek the impact of inquiry-based learning instruction on pre-service science teachers’
academic achievement and knowledge of macroscopic, microscopic, and symbolic
levels at analytical chemistry laboratory. Pre-test post-test control group as
the type of quasi-experimental design was
conducted. Convenience sampling method was used in this study. The
experimental group consisted of 29 individuals (24 female, 5 male) and the
control group consisted of 27 individuals (20 female, 7 male). The data was collected with Chemistry Achievement Test
including 26 multiple-choice questions to evaluate basic chemistry knowledge
related to physical-chemical changes, reaction types and separation methods,
and knowledge in macroscopic, microscopic and symbolic levels of related
chemistry topics. After treatments, participants treated with inquiry-based
learning were more successful regarding academic achievement and knowledge of
macroscopic level than the participants treated traditionally. However, there
is no significant difference between groups in
the knowledge of microscopic and symbolic levels.
Inquiry Based Learning, Analytical Chemistry Laboratory, Pre-Service Science Teachers
Bu çalışmanın amacı, araştırma-sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının analitik kimya laboratuvarında öğrenim gören fen bilimleri öğretmen adaylarının analitik kimya başarılarına ve kimyanın makroskobik, mikroskobik ve sembolik boyuttaki bilgi düzeylerine etkisini araştırmaktır. Çalışma, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar, deney grubu 29 (24 kadın, 5 erkek), kontrol grubu ise 27 (20 kadın, 7 erkek) olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının fiziksel-kimyasal değişimler, kimyasal tepkime türleri ve ayırma yöntemleri konularıyla ilgili temel kimya bilgi düzeylerini ve ilgili kimya konularında makroskobik, mikroskobik ve sembolik boyuttaki bilgi düzeylerini ölçmek için beş seçenekli 26 maddelerden oluşan Kimya Başarı Testi kullanılmıştır. Uygulama sonrasında, araştırma-sorgulama temelli öğrenme yaklaşımıyla eğitim alan katılımcılarının analitik kimya başarıları ve kimyanın makroskobik boyuttaki bilgileri, geleneksel yönteme göre eğitim alan öğretmen adaylarınkinden daha yüksek olduğu görülmüştür. Bununla birlikte kimyanın mikroskobik ve sembolik boyuttaki bilgileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir.
Araştırma-Sorgulama Temelli Öğrenme, Analitik Kimya Laboratuvarı, Fen Bilimleri Öğretmen Adayları
Konular | Sosyal |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017, Cilt 14, Sayı 1 |
APA | Tüysüz, M. , Şardağ, M. & Durukan, A. (2017). Araştırma-Sorgulama Temelli Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Kimya Öğrenimine Etkisi . Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 14 (1) , 1657-1696 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/28496/372123 |