The aim of
this study is to develop a scale to determine perceptions of teachers
concerning their pre-service teacher education. The study was conducted with
329 novice teachers. Research data was obtained from five-point Likert type
scale with 40 items. As a result of Exploratory Factor Analysis (EFA), it was found
that the scale has two factors with 25 items that explains 53.691% of the total
variance. Cronbach Alpha values aimed at determining reliability of the scale
was found as .94 for the first factor, .89 for the second factor and .94 for the
total scale. It was concluded that the scale is a valid and reliable tool for
determining perceptions of teachers concerning their pre-service teacher
education.
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin almış
oldukları hizmet öncesi öğretmen eğitiminin yeterliğine ilişkin algılarını
belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırma, 329 aday öğretmenle
yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, 40 maddelik beşli Likert tipi ölçekten
elde edilmiştir. Yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) sonucunda, ölçeğin 25
maddelik iki faktörlü bir yapıya sahip olduğu ve toplam varyansın %53.691'ini
açıkladığı ortaya çıkmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek amacıyla
hesaplanan Cronbach Alpha değerleri; birinci faktör için .94, ikinci faktör
için .89, toplam ölçek için ise .94 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin,
öğretmenlerin almış oldukları hizmet öncesi öğretmen eğitiminin
yeterliğine ilişkin algılarını belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçek
olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |