Öğretim yaklaşım ve modelleri öğrenmenin gerçekleşmesinde önemli bir yere sahiptir. Öğrencileri araştırma yapmaya yönlendirmede, onların derse aktif katılımını sağlamada ve öğrenmeyi kolaylaştırmada öğretim modellerinin büyük bir katkısı olduğu söylenebilir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, rehberli sorgulama öğretim modeline dayalı fen öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine olan etkisini araştırmaktır. Çalışma deneysel desenlerden yarı deneysel yönteme göre tasarlanmıştır. Çalışma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Van’ın Başkale ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören 40’ı kontrol ve 45’i deney grubunda olmak üzere toplam 85 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışma, dört hafta sürmüştür. Dersler, deney grubunda rehberli öğretim modeline göre işlenirken, kontrol grubunda 5E öğretim modeline göre işlenmiştir. Veriler; Bilimsel Süreç Beceriler Ölçeği (BİSBÖ) aracılığıyla toplanmıştır. BİSBÖ ile elde edilen veriler, bağımlı ve bağımsız t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, rehberli sorgulama öğretim modeline dayalı fen öğretiminin, 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Bu açıdan bakıldığında öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimi için öğretmenlerin Fen Bilimleri derslerinde rehberli sorgulama öğretimi modelini kullanmalarının uygun olacağı söylenebilir.
Rehberli sorgulama öğretim modeli bilimsel süreç becerileri kuvvet ve enerji ünitesi yedinci sınıf öğrencileri
Teaching approaches and models have an important role
in learning as they have the potential to channel students to research,
increase their active participation and facilitate learning. The study aims to
investigate the effect of guided inquiry teaching model on 7th grade
students' scientific process skills. The research employed the
quasi-experimental method and it was carried out with 85 seventh grade
students, 40 in control and 45 in experimental group, in a secondary school in
Başkale district of Van during 2017-2018 academic year. The data collection
process lasted four weeks. The guided inquiry based teaching model was used in
the experimental group and 5E instructional model was used in the control
group. The data were collected through the Scientific Process
Skills Scale and were analysed by using dependent and independent t-test. The
findings show that science teaching based on guided inquiry model has an effect
on the scientific process skills of 7th grade students. From this
perspective, it can be said that it is appropriate for teachers to use guided
inquiry teaching model in Science courses for the development of students'
scientific process skills.
Guided inquiry teaching model scientific process skills force and energy unit 7th grade students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |