Bu araştırma ortaokul ikinci sınıf öğrencilerinin milyona kadar ve milyondan daha büyük doğal sayıları okuyup-yazmada yaşadıkları güçlükleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını Doğu Anadolu Bölgesindeki bir okulda öğrenim görmekte olan 55 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen 10 tane açık uçlu sorudan oluşan SOYF (Sayıları Okuma Yazma Formu) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin sayıları okuyup yazmada, rakamları gruplandırmada ve rakamları gruplandırdıktan sonra grupları basamak değerlerine göre yazmada eksikliklerinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca sayıların gruplandırılma aşamasında “0” rakamının yanlış yerde eksik ya da fazladan kullanımına bağlı olarak sayıların okunuşunda eksikliklerin olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda sayı öğretiminde basamak değeri ve gruplandırma üzerine etkinliklerin yapılması gerektiği ve “0” rakamının sayı içerisinde kullanımına ilişkin öğrenci eksiklikleri bilinerek, sayı öğretiminde “0” rakamının öğretimine ilişkin zengin örneklere yer verilmesinin gerekli olduğu önerilmiştir.
This research was conducted in order
to determine the difficulties experienced by the 6th grade students in primary
education in reading and writing natural numbers up to a billion and the higher
ones. The study group using the case study design, one of the qualitative
research methods, is composed of 55 students who are studying in a school in
Eastern Anatolia Region. The NRWF (Numbers Reading and Writing Form), which is
composed of 10 open-ended questions developed by researchers for data
collection was used. Content analysis and descriptive statistics were used in the
analysis of the data obtained in the research. As a result of the research, it
was determined that the students had deficiencies in reading and writing the
numbers, grouping the figures and grouping the figures according to their step
value after grouping the figures. It was also determined that the numbers are
missing in reading the numbers due to underuse or overuse of the digit “0” in
the wrong place during the grouping phase. In the direction of the research
findings it has been proposed that activities about the digit value and
grouping concepts in numerical teaching should be conducted and knowing student
deficiencies related to the use of the number “0”, rich examples should be
carried out in teaching “0”.
Numbers step value concept decimal system grouping numbers student diffuculties
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |