Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin problem kurmaya yönelik becerilerini ve öz yeterlik inançlarını incelemektir. Araştırmada katılımcıların problem kurma becerileri ve öz yeterlik inançlarının; cinsiyet, sınıf seviyesi ve akademik başarı gibi bazı değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırma betimsel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları 346 ortaokul öğrencisidir. Verilerin toplanması için problem kurma testi ve problem kurma öz yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Analizler sonucunda katılımcıların problem kurma becerilerinin iyi düzeyde olduğu ve problem kurmaya yönelik öz yeterlik inançlarının ise yüksek olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların problem kurma becerileri cinsiyet ve sınıf seviyesine göre farklılık göstermezken, akademik başarıya göre anlamlı farklılık göstermiştir. Katılımcıların problem kurmaya yönelik öz yeterlikler inançları cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermezken, sınıf seviyesi ve akademik başarı değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Ayrıca katılımcıların problem kurmaya yönelik öz yeterlik inançlarının problem kurma becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 |