Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evde Ders Okulda Ödev Modelinin Akademik Başarı, Kalıcılık ve Uzun Vadede Kalıcılığa Etkisi

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 2, 300 - 331, 15.12.2021
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1028611

Öz

Bu araştırmanın amacı, Evde Ders Okulda Ödev (EDOÖ) modelinin öğretmen adaylarının akademik başarılarına, öğrenmelerinin kısa ve uzun vadede kalıcılığına etkisini ortaya koymak ve EDOÖ modeline ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 38 öğretmen adayı ile “Eğitim Psikolojisi” dersinde yürütülmüştür. Öğretmen adayları iki gruba ayrılmış ve gruplar seçkisiz olarak deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda EDOÖ modeli uygulanmış, kontrol grubunda ise geleneksel sunuş yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi için betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi, bağımlı gruplar için t-testi, tekrarlı ölçümlerde ANOVA ve ANCOVA testleri kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre deney grubu öğretmen adaylarının akademik başarılarının kontrol grubu adaylarına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğretmen adaylarının, kalıcılık puanları arasında anlamlı düzeyde bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Uygulama sürecinin sona ermesinden 6 ay sonra öğrenmelerin uzun vadede kalıcılığını ölçmeye yönelik olarak yapılan ikinci kalıcılık testi sonuçlarına göre de deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Deney grubu öğret men adaylarının genel olarak EDOÖ modeline yönelik olumlu bir tutuma sahip oldukları ve modeli işlevsel olarak değerlendirdikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2016). Öğretim ilke ve yöntemleri: Süreçler stratejiler yaklaşımlar ve modeller, Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Akınoğlu, O. (2005). Türkiye’de uygulanan ve değişen eğitim programlarının psikolojik temelleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22, 31-46.
  • Alsancak-Sırakaya, D. (2015). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, öz-yönetimli öğrenme hazırbulunuşluğu ve motivasyon üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, B. (2016). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, ödev/görev stres düzeyi ve öğrenme transferi üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Baker, J. W. (2000). The ‘Classroom Flip’: Using web course management tools to become the guide by the side. Jack A. Chambers (Ed.), Selected Papers from the 11th International Conference on College Teaching and Learning içinde, (s. 9-17). Jacksonville, FL: Florida Community College at Jacksonville.
  • Balcı, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Benjamin, C. M. (2019). Effects of flipped lessons on academic performance and student involvement in an anatomy and physiology course. Doctoral dissertation, Delta State University, Cleveland.
  • Bergmann, J. and Sams, A. (2008) Remixing chemistry class. Learning and Leading with Technology, 36(4), 24-27.
  • Bergmann, J. and Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in everyclass everyday. Washington, DC: Internal Society for Technology in Education.
  • Bhagat, K. K., Chang, C. N. and Chang, C. Y. (2016). The impact of the flipped classroom on mathematics concept learning in high school. Journal of Educational Technology & Society, 19(3), 134-142.
  • Boyraz, S. (2014). İngilizce öğretiminde tersine eğitim uygulamasının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ceylaner, S. (2016). Dokuzuncu sınıf ingilizce öğretiminde ters yüz sınıf yönteminin öğrencilerin öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluklarına ve ingilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Clark, K. R. (2015). The effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom. Journal of Educators Online, 12(1), 91-115.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design. Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. USA: Sage publications Inc.
  • Çakır, E. (2017). Ters yüz sınıf uygulamalarının fen bilimleri 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, zihinsel risk alma ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Çukurbaşı, B. ve Kıyıcı, M. (2017). An investigation of the effects of problem-based learning activities supported via flipped classroom and LEGO-LOGO practices on the success and motivation of high school students. International Online Journal of Educational Sciences, 9(1), 1-16.
  • Findlay-Thompson, S. and Mombourquette, P. (2014). Evaluation of a flipped classroom in an undergraduate business course. Business Education & Accreditation, 6(1), 63-71.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. and Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. USA: The McGraw-Hill Companies, Inc.
  • Graham, K. L., Cohen, A., Reynolds, E. E. and Huang, G. C. (2019). Effect of a flipped classroom on knowledge acquisition and retention in an internal medicine residency program. Journal of graduate medical education, 11(1), 92-97.
  • Güven-Demir, E. (2018). Ters yüz sınıf modeline dayalı uygulamaların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve planlama becerilerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Hantla, B. F. (2014). The effects of flipping the classroom on specıfıc aspects of critical thinking in a christian college: A quasi-experimental, mixed-methods study. Doctoral dissertation, Southeastern Baptist Theological Seminary, Wake Forest.
  • Heredia, K. (2015). The effects of the flipped classroom model on student academic growth in flipped and traditional community college classrooms. Doctoral dissertation, Aurora University, College of Education, Aurora.
  • Herreid, C. F. and Schiller, N. A. (2013). Case studies and the flipped classroom. Journal of College Science Teaching, 42(5), 62-66.
  • Hwang, G. J. and Lai, C. L. (2017). Facilitating and bridging out-of-class and in-class learning: An interactive e-book-based flipped learning approach for math courses. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 184-197.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset.
  • Kardaş, F. ve Yeşilyaprak, B. (2015). Eğitim ve öğretimde güncel bir yaklaşım: teknoloji destekli esnek öğrenme (flippedlearning) modeli. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 48(2), 103-121.
  • Katsa, M., Sergis, S. and Sampson, D. G. (2016). Investigating the potential of the flipped classroom mode in K-12 mathematics teaching and learning. In 13th International 84 conference on cognition and exploratory learning in digital age (pp. 210–218).
  • Lage, M.J., Platt, G. J. and Treglia, M. (2000). Inverting the classroom: A gate way to creating an inclusive learning environment. The Journal of Economic Education, 31(1), 30–43.
  • Leicht, R., Zappe, S., Litzinger, T. and Messner, J. (2012). Employing the classroom flip to move “lecture” out of the classroom. Journal of Applications and Practices in Engineering Education, 3(1), 19-31.
  • Lim, K. H. and Wilson, A. D. (2018). Flipped learning: Embedding questions in videos. Mathematics Teaching in the Middle School, 23(7), 378-385.
  • Lo, C. and Hew, K. (2017). Using "first principles of instruction" to design secondary school mathematics flipped classroom: The findings of two exploratory studies. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 222-236.
  • Marlowe, C. A. (2012). The effect of the flipped classroom on student achievement and stres. Master's thesis, Montana State University, Bozeman.
  • McLaughlin, J. E., Griffin, L. M., Esserman, D. A., Davidson, C. A., Glatt, D. M., Roth, M. T., ... and Mumper, R. J. (2013). Pharmacy student engagement, performance, and perception in a flipped satellite classroom. American journal of pharmaceutical education, 77(9), 1-8. Nayci, Ö. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz sınıf modeli uygulamasının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Newman, G., Kim, J.H., Lee, R. J., Brown, B, A. and Huston, S. (2016). The perceived effects of flipped teaching on knowledge acquisition. The Journal of Effective Teaching, 16(1), 52-71.
  • Özkurkudis, M. J. and Bümen, N. T. (2019). Flipping the writing classroom: Using grammar videos to enhance writing. Journal of Education and Future, (15), 1-16.
  • Öztürk, S. ve Alper, A. (2019). Programlama öğretimindeki ters-yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi, 3(1), 13-26.
  • Özüdoğru, M. (2018). Ters yüz öğrenmenin öğretmen adaylarının başarıları ve sınıf ortamı algılarına etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pearson, G. (2012). Studnets, parents give thumbs-up to flipped classroom. Education Canada, 52(5), 46.
  • Pierce, R. and Fox, J. (2012). Vodcasts and active-learning exercises in a “flipped classroom” model of a renal pharmacotherapy module. American Journal of Pharmaceutical Education, 76(10), 1-5.
  • Qader, R. (2017). Dönüştürülmüş sınıf eğitiminin İngilizce öğrenimi gören Iraklı öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Sağlam, D. (2016). Ters-yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Saunders, J. (2014). The flipped classroom: Its effect on student academic achievement and critical thinking skills in high school mathematics. Doctoral Dissertation, Liberty University, Lynchburg.
  • Seaman, G. and Gaines, N. (2013). Leveraging digital learning systems to flipclassroom instruction. Journel of Modern Teacher Quarterly, 1, 25-27.
  • Smith, T. (2018). Active learning in the math classroom. Tech & Learning, 38(7), 26-28.
  • Taglieri, C., Schnee, D., Camiel, L. D., Zaiken, K., Mistry, A., Nigro, S., ... and Goldman, J. (2017). Comparison of long-term knowledge retention in lecture-based versus flipped team-based learning course delivery. Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 9(3), 391-397.
  • Talley, C. P. and Scherer, S. (2013). The enhanced flipped classroom: Increasing academic performance with student-recorded lectures and practice testing in a" flipped" STEM course. The Journal of Negro Education, 82(3), 339-347.
  • Tully, D. R. (2014). The effects of a flipped learning model utilizing varied technology verses the traditional learning model in a high school biology classroom. Master's thesis, Montana State University, Bozeman.
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Urfa, M. (2017). Bilim etiği öğretiminde ters yüz sınıf modelinin uygulanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yıldız, D. G. ve Kıyıcı, G. (2016). Ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğretmen adaylarının erişilerine, üstbiliş farkındalıklarına ve epistemolojik inançlarına etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(3), 423-444.
  • Zownorega, S. J. (2013). Effectiveness of flipping the classroom in a honors level, mechanic based physics class. Master's thesis, Eastern Illnois University, Graduate School, Charleston.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Fatih Kayan Bu kişi benim

Abdullah Adıgüzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kayan, M. F., & Adıgüzel, A. (2021). Evde Ders Okulda Ödev Modelinin Akademik Başarı, Kalıcılık ve Uzun Vadede Kalıcılığa Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 300-331. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1028611