Bireysel farklılıkların en çok vurgulandığı eğitim alanında farklı gelenek, görenek, tutum ve beklentilere sahip çocukların eğitim öğretim ortamından maksimum düzeyde faydalanmalarını sağlamak ve bu çocuklar için kültüre duyarlı bir eğitim ortamı sağlamak önemli konulardan biri haline gelmiştir. Bu yüzden, farklı kültürlerden öğrencilerin eğitim öğretim sürecine dahil edilebilmesi, çok kültürlü eğitim ortamlarında öğrencilerin birbirlerini anlamaları, birlikte öğrenmeleri, uyumlu ve üretken bir şekilde çalışabilmeleri konusunda öğretmenlerin bu yüzyılda sahip olması gereken yeterliliklerin geliştirilebilmesi için kültürel zekâ kavramının incelenmesi zorunlu hale gelmiştir. Bu çalışmada matematik öğretmenlerinin kültürel zekâ düzeylerinin incelenmesi ve öğretmenlerin cinsiyetleri, yabancı dil bilgileri ile eğitim durumlarına göre kültürel zekâ düzeyleri ile kültürel zekanın alt boyutlarından üst biliş, biliş, davranış ve motivasyon arasında bir fark olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, 26 ilden katılım sağlayan 181 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmada kesitsel tarama modeli kullanılmış olup veriler öğretmenlerden tek seferde “Kültürel Zekâ Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre matematik öğretmenlerinin kültürel zekâ düzeylerinin yüksek olduğu ve kültürel zekâ alt boyutları (üst biliş, biliş, davranış ve motivasyon) arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet ve eğitim durumu kültürel zekâ puanları üzerinde anlamlı bir fark yaratmazken, yabancı dil bilme durumunun kültürel zekâ puanları üzerinde anlamlı bir fark yarattığı görülmüştür.
Kültür kültürel zekâ çok kültürlülük matematik öğretmeni Kültür, kültürel zekâ, çok kültürlülük, matematik öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 2 |