Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersi kapsamında pedagojik alan bilgilerini geliştirmeye yönelik olarak yürütülen YaYiM (yaratıcı öğretim teknikleri, yansıtıcı uygulamalar ve içerik gösterimleri ile zenginleştirilmiş mikro öğretim) uygulamalarını değerlendirmektir. Çalışma örnek olay yöntemi çerçevesinde yürütülmüştür. Çalışma grubunu ise 18 üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarına içerik gösterimi, yaratıcı ve yansıtıcı düşünmeye yönelik eğitimler verilmiş ve bu süreçte her hafta öğretmen adaylarına araştırmacılar tarafından verilen kazanımları göz önünde bulundurarak ders planları hazırlamışlar ve bu ders planları içerisinde o hafta eğitimi verilen yöntem ve teknikleri kullanmışlardır. Süreçte öğretmen adayları her hafta yansıtıcı günlük yazmıştır. Öğretmen adaylarının tutukları günlükler ile uygulamanın üçüncü ve son haftası öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilen mülakatlar veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Öğretmen adayları gerçekleştirilen uygulamaların mesleki becerilerini geliştirdiğini ifade etmişlerdir. Aynı zamanda öğretim yöntem ve teknikleri konusundaki eksik bilgilerinin bu süreçte tamamlandığını, laboratuvar hakkında bilgi sahibi olduklarını ve öğretim programını daha iyi kavradıklarını belirtmişlerdir. Genel olarak değerlendirildiğinde ise içerik gösterimi ders planı hazırlama, yaratıcı düşünmeyi geliştiren yöntem ve teknikler ve yansıtıcı düşünmeye yönelik verilen eğitimler konusunda olumlu görüş bildirdikleri ortaya koyulmuştur. Çalışma kapsamında bu tür uygulamaların ‘Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları’ dersleri ile de bütünleştirilmesi önerilmektedir.
Pedagojik alan bilgisi içerik gösterimi yaratıcı düşünme yansıtıcı düşünme fen bilgisi
The aim of this study is to determine the views of pre-service science teachers regarding the MiCReCoRe (enriched microteaching with creative teaching techniques, reflective practices and content represantations) practices to improve their pedagogical content knowledge within the scope of science teaching laboratory practice course. The case study was utilized in the study. The study was conducted with 18, third grade pre-service science teachers. Pre-service teachers were given training on content represantation, creative and reflective thinking, and in this process, they prepared lesson plans every week, taking into account the objectives given them by the researchers, and used the methods and techniques taught that week within these lesson plans. During the process, the pre-service teachers kept reflective journals every week, and both these journals and the interviews conducted with the pre-service teachers in the third and last week of the application were used as data collection tools. Reflective journals and interviews were analyzed descriptively. Pre-service teachers stated that the practices carried out improved their professional skills. At the same time, they stated that their lack of knowledge about teaching methods and techniques was completed in this process, they had learned n about the laboratory and they got information about the science curriculum. To sum up it can be said that pre-service teachers had positive opinions about content representation prepairing process, gaining information about methods and techniques that develop creative thinking, and trainings for reflective thinking. Within the scope of the study, it is recommended to integrate such practices with the "Science Learning and Teaching Approaches" courses.
Pedagogical content knowledge content represantation creative thinking reflective thinking pre-service science teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3 |