Türkçe
dersi bir bilgi değil beceri dersidir. Bu becerinin de ortaya çıkarılmasında
okullarda görev yapan Türkçe öğretmenleri büyük sorumluluk taşır. Türkçe
öğretmenlerinin Türkçe derslerinde yararlı olabilmeleri için her şeyden önce
kendilerini yetiştirmeleri ve öğrencilerinin Türkçe dersleriyle ilgili
yaşadıkları sorunları bilmeleri gerekir. Bu çalışmada Muş ili merkezine bağlı
köylerde görev yapan Türkçe öğretmenlerinin Türkçe öğretiminde yaşadıkları
sorunlar ve çözüm önerilerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç
doğrultusunda görüşme tekniğinin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 12
Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacı
tarafından betimsel analize göre sınıflandırılmış ve kodlanmıştır. Çalışma
sonucunda kırsal kesimde görev yapan Türkçe öğretmenlerinin Türkçe öğretiminde
birçok sorunla karşılaştığı tespit edilmiştir. Bu sorunlar konuşma, dinleme,
yazma ve okuma becerileri doğrultusunda ele alınmıştır. Özellikle yazma ve
okuma eğitimi alanlarında ciddi sorunlar yaşandığı bulgulanmıştır. Ulaşılan
sonuçlar alanyazın doğrultusunda tartışılmıştır. Yaşanılan sorunlar
doğrultusunda Türkçe öğretmenleri ailelere, okul yönetimlerine, üniversitelere,
Milli Eğitim Bakanlığına çeşitli önerilerde bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 43 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.