Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 (Koronavirüs) Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Yıl 2020, Sayı: Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459 - 492, 15.07.2020

Öz

Bu çalışmada, ülkemizde ve tüm dünyada görülen Covid-19 pandemi sürecinde, sosyal bilgiler ve fen bilgisi öğretmen adaylarının Covid-19 hakkında genel düşüncelerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Ayrıca adaylara, onlara göre Covid-19 salgınının hangi tedbirler ile durdurulabilir olduğu, Covid-19 salgının ülkemizde ne kadar süre devam edeceğini düşündüklerini, salgın sırasında kullanılan çevrim içi eğitim hakkındaki düşünceleri sorulmuştur. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, İstanbul da yer alan bir devlet üniversitesinin, eğitim fakültesinde, sosyal bilgiler öğretmenliğinden 27 ve fen bilimleri öğretmenliğinden 26 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adayları ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde kullanılmak üzere ise altı maddelik görüşme formu, veri toplama aracı olarak hazırlanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Ortaya çıkan sonuçlara göre öğretmen adayları salgına neden olan virüs için hızlı ve kolay yayılabilen bir virüs, tüm dünyayı etkisi altına alan bir virüs gibi genel tanımlamaları ağırlıklı olarak kullanırken, toplumca gerekli tedbirler alınmalı ve ciddiyetle uyulmalı, sosyal mesafe korunmalı, zorunlu olmadıkça dışarı çıkılmamalı, salgının tedbirler ile en erken yaz sonu bitebileceği, ancak bu salgının ardından sosyal ilişkilerde azalma ve temas gerektiren davranışlarda azalma olacağı, tüm olumsuzluklara rağmen çevrim içi eğitimde önemli ilerleme kaydedildiği ancak her şeye rağmen yüz yüze eğitimi karşılayamaması gibi düşüncelerinden bahsetmişlerdir.

Kaynakça

  • Alpago, H. ve Alpago, O. D. (2020). Koronavirüs Salgınının Sosyoekonomik Sonuçları. Ibad Journal of Social Sciences, 8 (8), 99-114.
  • Andersen, K. G., Rambaut, A., Lipkin, W. I., Holmes, E. C. ve Garry, R. F. (2020). The Proximal Origin of Sars-Cov-2. Nature Medicine, 26 (4), 450-452.
  • Bostan, S., Erdem, R., Öztürk, Y.E., Kılıç, T. ve Yılmaz, A. (2020). The Effect of Covid-19 Pandemic on the Turkish Society. Electronic Journal of General Medicine, 17 (6), 1-8.
  • Böyük, M. ve Korkmaz, A. (2019). Sosyal Medya Ortamlarının Diplomasi İletişiminde Kullanımı: Weibo Sosyal Medya Platformu Örneği. Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 37-47.
  • Çiftçi, E. ve Çoksüer, F. (2020). Yeni Koronavirüs İnfeksiyonu: Covid-19. Flora, 25 (1), 9-18.
  • Dehghani, A. ve Masoumi, G. (2020). Could Sars-Cov-2 Or Covıd-19 Be A Biological Weapon?. Iran Jornal of Public Health, 49 (1), 143-144.
  • Demir, G. T., Cicioğlu, H. İ. ve İlhan, E. L. (2020). Anxiety of Catching the Novel Coronavirus (Covid-19) Scale (Acncs): Validity and Reliability Study. Journal of Human Sciences, 17 (2), 458-468.
  • Ekiz, T., Ilıman, E. ve Dönmez, E. (2020). Bireylerin Sağlık Anksiyetesi Düzeyleri ile Covid-19 Salgını Kontrol Algısının Karşılaştırılması. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6 (1), 139-154.
  • Gök, A., Turan, S. ve Oyman, N. (2011). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojilerini Kullanma Durumlarına İlişkin Görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1 (3), 59-66.He, F., Deng, Y., ve Li, W. (2020). Coronavirus Disease 2019 (Covıd‐19): What We Know? Journal of Medical Virology, 1-7.
  • Gülbahar, M. ve Gök-Metin, Z. (2020). Koronavirüs-19'un Kardiyovasküler Sistem Üzerine Etkileri. Turkiye Klinikleri Hemsirelik Bilimleri. 12(2), 305-314.
  • İbiş, S. (2020). Covid-19 Salgınının Seyahat Acentaları Üzerine Etkisi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 85-98.
  • İnal, S. (2016). Middle East Respiratory Syndrome-Coronavirus (Mers-Cov) Enfeksiyonu: Ortadoğu Solunum Yetmezliği Sendromu-Koronavirüs Enfeksiyonu. Okmeydanı Tıp Dergisi, 32 (Ek sayı), 37-45.
  • İşsever, H., İşsever, T., ve Öztan, G. (2020). Covıd-19 Epidemiyolojisi. Sağlık Bilimlerinde İleri Araştırmalar Dergisi, 3 (1), 1-13.
  • Kırık, A. M. ve Özkoçak, V. (2020). Yeni Dünya Düzeni Bağlamında Sosyal Medya ve Yeni Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi. The Journal Of Social Sciences, 45 (7), 133-154.
  • Li, S., Wang, Y., Xue, J., Zhao, N. ve Zhu, T. (2020). The İmpact of Covid-19 Epidemic Declaration on Psychological Consequences: A Study on Active Weibo Users. International Journal Of Environmental Research And Public Health, 17 (6), 1-9.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Sage.
  • Özkoçak, V., Koç, F. ve Gültekin, T. (2020). Pandemilere Antropolojik Bakış: Koronavirüs (Covid-19) Örneği. Turkish Studies, 15 (2), 1183-1195.
  • Pulido, C. M., Villarejo-Carballido, B., Redondo-Sama, G. ve Gómez, A. (2020). Covid-19 İnfodemic: More Retweets for Science-Based İnformation on Coronavirus than for False İnformation. International Sociology, 00 (0), 1-16.
  • Sandalcı, B., Uyaroğlu, O. A., ve Güven, G. S. (2020). COVID-19’da Kronik Hastalıkların Rolü, Önemi ve Öneriler. Flora, 25(5), 1-7.
  • Telli-Danışmaz, A. (2020). Covid-19 Salgınının Tüketicilerin Online Alışveriş Tercihine Etkisi. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9 (2), 83-90.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrim içi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 25-34.
  • Tesarik, J. (2020). After Corona: There is Life After the Pandemic. Reproductive Biomedicine Online, 40 (6), 760-762.
  • Til, A. (2020). Yeni Koronavirüs Hastalığı Hakkında Bilinmesi Gerekenler. Ayrıntı Dergisi, 8 (85), 53-57.
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi , Erişim Tarihi 28.05.2020, Https://Corona.Cbddo.Gov.Tr/
  • Wang, C., Pan, R., Wan, X., Tan, Y., Xu, L., Ho, C. S. ve Ho, R. C. (2020). Immediate Psychological Responses and Associated Factors During the İnitial Stage of the 2019 Coronavirus Disease (Covıd-19) Epidemic among the General Population in China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17 (5), 1-25.
  • Xiang, Y. T., Yang, Y., Li, W., Zhang, L., Zhang, Q., Cheung, T. ve Ng, C. H. (2020). Timely Mental Health Care for the 2019 Novel Coronavirus Outbreak is Urgently Needed. The Lancet Psychiatry, 7 (3), 228-229.
  • Xiao-Wei, X., Xiao-Xin, W., Xian-Gao, J., Kai-Jin, X., Ling-Jun, Y., Chun-Lian M., Shi-Bo, L., Hua-Ying W., Sheng, Z., Hai-Nv, G., Ji-Fang, S., Hong-Liu, C., Yun-Qing, Q. ve Lan-Juan, L. (2020). Clinical Findings in a Group of Patients İnfected with the 2019 Novel Coronavirus (Sars-Cov-2) Outside of Wuhan, China. Retrospective Case Series, 368, 1-7.
  • Yao, H., Chen, J. H. ve Xu, Y. F. (2020). Rethinking Online Mental Health Services in China During The Covid-19 Epidemic. Asian Journal of Psychiatry, 50.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Zandifar, A. ve Badrfam, R. (2020). Iranian Mental Health During The Covid-19 Epidemic. Asian Journal of Psychiatry, 51.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tam Sayı
Yazarlar

Aslı Görgülü Arı Bu kişi benim

Meryem Hayır Kanat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 5 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: Salgın Hastalıklar Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Görgülü Arı, A., & Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(Salgın Hastalıklar Özel Sayısı), 459-492.

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.