The main purpose of this study is to reveal how businesses and consumers are affected by the coercive effects of the Covid-19 process, and to test the unethical behaviors of businesses in this process with a conceptual model. In this context, it is argued that businesses perform unethical behaviors mostly in the areas of price increases and decrease in employee welfare, and they invest more in corporate social responsibility. As a result of the conceptual model put forward, it is understood that the enterprises increased their prices exorbitantly and gained unfair profits. In addition, it is the result of the conceptual model that they employ their employees for longer periods but for less wages, offer an unsuitable working environment for minority groups, force their employees to take indefinite leave and make mass dismissals. It can be said that after the epidemic, companies and brands focused on corporate social responsibility practices in order to gain a more reliable and responsible personality in the eyes of consumers. One of the main purposes of this study is to deal with the unethical behaviors of businesses during the Covid-19 process and to show what results they have for businesses, brands, employees and customers. It is expected that the study will both contribute to the literature and help companies and brands overcome the financial problems caused by Covid-19 with successful employee welfare and corporate social responsibility activities
Covid-19 Business Ethics Exorbitant Pricing Corporate Social Responsibility
Bu çalışmanın temel amacı, Covid-19 sürecinin zorlayıcı etkilerinden işletmelerin ve tüketicilerin nasıl etkilendiğini ortaya koymak, bu süreçte işletmelerin uyguladığı etik dışı davranışları kavramsal bir model ile test etmektedir. Bu bağlamda işletmelerin etik dışı davranışları en çok fiyat artışları ile çalışan refahında azalma konularında gerçekleştirdikleri, kurumsal sosyal sorumluluğa ise daha fazla yatırım yaptıkları öne sürülmektedir. Ortaya konulan kavramsal model sonucunda işletmelerin fahiş fiyat artışı gerçekleştirdikleri ve haksız kazanç elde ettikleri anlaşılmaktadır. Ayrıca çalışanlarını daha uzun sürelerle ama daha az ücretlerle çalıştırdıkları, azınlık gruplara yönelik uygun olmayan çalışma ortamı sundukları, çalışanlarını süresiz izin almaya zorlamaları ve toplu işten çıkarmalar yaptıkları yine kavramsal model sonucunda ortaya çıkan sonuçlardandır. Salgın sonrasında firma ve markaların tüketicilerin gözünde daha güvenilir ve sorumlu bir kişilik kazanmaları için kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarına ağırlık verdikleri söylenebilir. Henüz Türkçe yazında kapsamlı bir şekilde neredeyse hiç bahsedilmemiş olan, Covid-19 sürecinde işletmelerin sergiledikleri etik dışı davranışları ele almak ve işletmeler, markalar, çalışanlar ve müşteriler nezdinde ne gibi sonuçlara yol açtığını göstermek bu çalışmanın temel amaçlarındandır. Çalışma ile hem literatüre katkı sağlanması hem de çalışmanın Covid-19 pandemisinin firma ve markalara getirdiği finansal sorunları başarılı çalışan refahı ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile aşmalarına yardımcı olması beklenmektedir.
Covid-19 İşletme Etiği Fahiş Fiyatlandırma Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 56 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.