Keçi eti kolay bulunan önemli bir protein kaynağıdır. Kan basıncını ve kolesterolü arttırdığı sanılsa da uygun miktarda tüketildiğinde sağlık için önemli yararları da vardır. Türkiye İstatistik Kurumunun verilerine göre Türkiye’de halen 10.63 milyon baş keçi bulunmaktadır. Keçi mevcudunun yaklaşık %98’ini Kıl keçiler oluşturmaktadır. 2017 yılında kesilen 2.07 milyon baş keçiden 37.525 ton kırmızı et elde edilmiştir. Aynı yıl Türkiye toplam kırmızı et üretim miktarının (1.13 milyon ton), %3.3’ünü keçi eti oluşturmuştur. Bu çalışmanın ana amacı, Türkiye’de keçi eti üretimindeki gelişmeleri analiz etmek ve sürdürülebilirliğini değerlendirmektir. Çalışmada ayrıca, mevcut keçi eti tüketim trendleri tartışılmış, keçi eti için alternatif pazarlama kanalları ve stratejiler değerlendirilmiştir. İstatistiksel veriler Türkiye İstatistik Kurumu ve FAOSTAT’tan elde edilmiştir. Elde edilen veriler yüzde ve indeks hesaplamaları yapılarak çizelgeler halinde sunulmuştur. Keçi eti talebinin belirlenmesinde eğitim veya çocukların varlığı gibi sosyo-demografik ile coğrafik değişkenler önemli olmaktadır. Keçi yetiştiriciliği yapan üreticilerin sorunları kısa ve uzun vadeli önlemlerle çözülürse, keçi yetiştiriciliği bölgesel ve ulusal düzeyde önemli katkılar yapabilecektir. Türkiye’deki keçi yetiştiriciliği öncelikle AB standartları uyarınca doğrudan ve dolaylı olarak desteklenmelidir.
Kırmızı et, keçi eti üretimi, keçi eti tüketimi, keçi eti pazarlaması
Goat meat is a great source of protein that is easily found. Although known to raise cholesterol levels and blood pressure, but goat meat also have health benefits when consumed in appropriate portions. According to data of the Turkish Statistical Institute, there are still 10.63 million goats in Turkey. Hair goats constitute approximately 98 % of goat population. 37.525 tons of red meat produced from 2.07 million slaughtering goat meat in 2017. This represents only 3.3 % of the total Turkish red meat production, which is at 1.13 million tons. The main purpose of this study is to analyses recent developments in goat meat production in Turkey and evaluation of its sustainability. Further, current consumer trends for goat meat have been discussed and alternative marketing channels and strategies for goat meat have been evaluated in this study. Statistical data have been obtained from FAOSTAT and Turkish Statistical Institute. Data obtained have been shown in the tables issued by the use of percentage and index calculations. Socio-demographic variables like education or the presence of children and geographic variables are important in determining demand for goat meat. If problems of goat breeders are solve by short- and long-term precautions in Turkey, goat farming will make important contributions at regional and national level. Firstly, goat farming in Turkey should be supported directly and indirectly in accordance with EU standards.
Red meat, goat meat production, goat meat consumption, goat meat marketing
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fen |
Yayınlanma Tarihi | 56-3 |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 56, Sayı 3 |