Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sınıfta disiplin sağlamak kavramıyla ilgili geliştirdikleri metaforları belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Bu kapsamda olgubilim deseninin kullanımı tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 115 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öğretmen adaylarının sınıfta disiplin sağlamak kavramıyla ilgili metaforları yarı yapılandırılmış bir formla belirlenmiştir. Bu formda öğretmen adaylarından “Sınıfta disiplin sağlamak ……. gibidir/benzer; Çünkü…….” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Bu çalışmada sosyal bilimlerdeki nitel araştırmalarda kullanılan veri değerlendirme yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Kodlayıcılar arasındaki ortalama güvenirlik değeri % 98 olarak bulunmuştur. Araştırmada öğretmen adayları sınıfta disiplin sağlamak kavramıyla ilgili toplam 38 metafor geliştirmişlerdir. En fazla belirttikleri metaforların deveye hendek atlatmak, sürüyü gütmek, çobanlık, devlet yönetmek, askerlik, askeri kamp vb şeklinde sıralandığı tespit edilmiştir. Bu metaforlar öğretmenin öğrencileri kontrol edebilme mekanizmasını vurgulamaktadırlar. Bu metaforlar analizleri sonunda toplam 4 farklı kategoride toplanmıştır. Bu kategoriler en fazla metafor kapsamaları bakımından “kontrol altında tutmak, özel çaba harcamak, zoraki bir şeyler yaptırmak, güç gösterisi yapmak” olarak sıralanmaktadır. Öğretmen adayları sınıfta disiplin sağlamanın temel amacının sınıf yönetimini sağlamak olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adayları sınıf yönetimi kavramına yönelik olarak olumsuz görüşlere sahiptirler.
Öğretmen adayı sınıfta disiplin sağlamak metafor nitel araştırma modeli.
The aim of this research is to determine metaphors developed by teacher candidates about the concept of discipline in the classroom. In the research phenomenological method has been used in the scope of qualitative research method. The sample of the study consists of 115 teacher candidates. Teacher candidates’ metaphors are determined via semi-structured form. In this form, teacher candidates asked to fill in the blanks of sentences such as “Discipline in the classroom is like.......”.Because......”. Content analysis technique has been used in data analysis process. Average reliability of study between these coding is determined as 98%. In the research, teacher candidates have developed 38 metaphors at total about concept of “discipline in the classroom”. Mostly, “camel jump through the ditch, keep under the control of herd, shepherding, managing the country, military service, military camp” etc. metaphors have been used. These metaphors emphasize the student control mechanism of the teacher’s. Developed metaphors combined in 4 different categories. These categories ranked based on how much they contain metaphors; categories named such as ”to keep under control, to make special efforts, to do forced things, to show strength “. Teacher candidates stated that the main purpose of discipline in the classroom is to provide classroom management. Teacher candidates have negative views about discipline in the classroom.
Teacher candidate discipline in the classroom metaphor qualitative research.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 33 |