Bu araştırma, CHAID analizi ve lojistik regresyon analizi tekniklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amacını taşımaktadır. Çalışmada, analizler için lise öğrencilerinin fizik dersine yönelik tutumları etkilyen değişkenleri belirlemeye yönelik bir veri setinden yararlanılmıştır. Çalışmanın evrenini 2014-2015 eğitim öğretim yılında Ağrı İli Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı liselerde okuyan öğrenciler, örneklemini ise seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme ile seçilen 358 kız ve 368 erkek öğrenci olmak üzere toplam 726 öğrenci oluşturmaktadır. SPSS 21 paket programı kullanılarak yapılan lojistik regresyon ve CHAID analizleri sonucunda lise öğrencilerinin fizik dersine yönelik tutumları üzerinde etki düzeyi en yüksek olan değişkenin “fizik dersinde öğrendiği bilgi ve beceriyi günlük yaşantıda karşılaştığı olaylarda kullanma” ve “fizik dersini sevme” bağımsız değişkenlerin olduğu bulunmuştur. CHAID analizi ve lojistik regresyon analizinin sınıflandırma performansları incelendiğinde, lojistik regresyon analizinin ihmal edilebilir bir seviyede biraz daha iyi bir sınıflandırma oranına sahip olduğu belirlenmiştir. Fakat CHAID analizinin lojistik regresyon analizine göre daha detaylı ve anlaşılır sonuç vermesi, bağımsız değişkenler arasındaki ortak etkiyi açıklaması ve bağımlı değişken ile bağımsız değişkenler arasında detaylı bilgiler sağlaması dikkate alındığında sınıflandırma çalışmalarında CHAID analizinin tercih edilmesi daha uygun gözükmektedir.
The purpose of this study to compare CHAID analysis and logistic regression analysis techniques comparatively. For the analyzes in the study, a data set was used to determine the variables that affect the attitudes of the high school students to the physics lesson. The population of this study consists of the students studying at high schools bound to Ağrı Provincial Directorate of National Education in 2014-2015 educational year and the sample of this study consists of 358 female and 368 male students (726 in total) who were chosen by using appropriate sampling that is one of methods of the nonrandom sampling. As a result of CHAID and logistic regression analysis, conducted by using SPSS 21 packaged software, the independent variables having the highest effect on high school students’ attitudes towards physics were “to use knowledge and skills students gained in their daily life” and “to like physics”. Subsequent to scrutinizing classification performances of CHAID analysis and logistic regression analysis, it was found that logistic regression analysis had better classification rate in a negligible level. However, it appeared that CHAID analysis was more suitable for classification studies compared with logistic regression analysis in terms of giving detailed and understandable results, explaining common effect among independent variables and giving detailed information between dependent and independent variables.
CHAID analysis logistic regression physics education attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 33 |