BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2017, Sayı: 32, 803 - 817, 01.12.2017
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.789

Öz

Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama türünde betimsel bir çalışma olarak gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, 2015-2016 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise, rastgele yöntemle seçilen farklı bölüm ve sınıflarda öğrenim gören 399 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, 4 faktör ve 23 maddeden oluşan “Sosyal Medya Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS (Staistical Package for the Social Sciences) paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; öğretmen adaylarının en yüksek düzeyde katılım gösterdikleri boyutun sosyal medyaya ilişkin olumsuz ifadelerin yer aldığı “sosyal izolasyon” boyutu olduğu, en düşük düzeyde katılım gösterdikleri boyutun ise “sosyal yetkinlik” boyutu olduğunu göstermektedir. Günümüz gençliğinin hayatında önemli yer tutan sosyal medyanın daha verimli ve etkili kullanılabilmesi için “Medya Okuryazarlığı” dersinin okulöncesi eğitimden başlayarak yaşam boyu öğrenme sürecinde yer alması ve zorunlu ders olması önerilebilir.

Kaynakça

  • Ajjan, H. & Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt web 2.0 technologies: Theory & empirical tests. Internet and Higher Education, 11, 71-80.
  • Akbulut, A. B. & Yılmazel, G. (2012). Ergen yaş grubunda internet bağımlılığı düzeyinin belirlenmesi. 15.Ulusal Halk Sağlığı Kongresinde sözlü olarak sunulmuştur. Bursa, Uludağ Universitesi.
  • Akkoyunlu, B. (1999). İnternet'in öğretim sürecinde kullanılması. BITE 1999: Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi Bildiriler Kitabı. (13-15 Mayıs 1999). Ankara: Meteksan, 77-82.
  • Albion, P. R. (2008). Web 2.0 in teacher education: Two imperatives for action. Online: https://eprints.usq.edu.au/4553/1/Albion_Web_2.0_in_teacher_education.pdf
  • Argın, F. S. (2013). Ortaokul ve lise öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 327660).
  • Attwell, G. (2007). Personal learning environments-The future of elearning?. eLearning Papers, 2(1), 1-8.
  • Balcı, Ş. & Gülnar, B. (2009). Üniversite öğrencileri arasında internet bağımlılığı ve internet bağımlılığının profili. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(1), 5-22.
  • Baran, B. (2010). Facebook as formal instructional environment. British Journal of Educational Technology, 41(6), 146-149.
  • Barış, M. F. (2011). Bir sosyal ağ sitesine e-portfolyonun (elektronik gelişim dosyası) entegre edilerek uygulanması ve sonuçlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 304652).
  • Brenner, V. (1997). Psychology of computer use: XLVII. Parameters of Internet use, abuse and addiction: The first 90 days of the Internet usage survey. Psychol. Rep., 80, 879-882.
  • Cengizhan, C. (2005). Öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımında yeni bir boyut: Bağımlılık.VIII. Ulusal Psikolojik http://mimoza.marmara.edu.tr/~cahit/Yayin/bildiri/PDR2005Bil/PDR2005_Bildiri.pdf ve Rehberlik Kongresi. İstanbul, Türkiye. Alınan yer
  • Chou, C., Condron, L. & Belland, J.C. (2005). A review of the research on internet addiction. Educational Psychology Review, 17(4), 363-388.
  • Cochran, W.G. (1977). Sampling techniques (3rd ed.). New York: Wiley.
  • Conole, G., & Culver J. (2010). The design of cloudworks: Applying social networking practice to foster the exchange of learning and teaching ideas and designs. Computers & Education, 54, 679 692.
  • Çil, H. (2008). Teknolojinin eğitim ve öğretim faaliyetlerindeki rolü: Öğretmen adaylarının görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 220055).
  • Demirdaş, H. (2001). Eğitimdeki değişimin öğretmen ve teknolojik boyutu. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 2(14), 1-3. Alınan yer http://baae.meb.gov.tr/
  • Dewson, A., Houghton D. & Patten J. (2008). Blogging and other social media: exploiting the technology and protecting the enterprise. New Jersey: Gower Publishing.
  • Digital in 2017: Global Overview. (2017). Online: https://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in- 2017-global-overview
  • D’souza, Q. (2006). Web 2.0 Ideas For Educators. Online: http://www.teachinghacks.com/audio/100ideas Web2educators.pdf
  • Duman, A., (1998). İnternet öğrenim ve eğitim üzerine bir deneme. Alınan yer http://www.bilimveutopya.com.tr/
  • Eijkman, H. (2009). Using web 2.0 to decolonise transcultural learning zones in higher education. Campus-Wide Information Systems, 26(3), 240-255.
  • Ergenç, A. (2011). Web 2.0 ve sanal sosyalleşme: facebook örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 278725).
  • Erzurum, F. & Tiryakioğlu, F. (2011). Bir eğitim aracı olarak ağların kullanımı. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya, Türkiye.
  • Ferraro, G., Caci, B., D’amico, A. & Blasi, M.D. (2007). Internet Addiction Disorder: An Italian Study. Cyberpsychology and Behavior. 10(2), 170-175.
  • Gökçearslan, Ş. (2011). Semantik web (web 3.0) ve eğitim amaçlı kullanımı. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 2, 5-20.
  • Grant, N. (2008). On the usage of social networking software technologies in distance learning education. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education. International Conference 2008. 3755-3759. Chesapeake, VA: AACE.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. & Madran, R. O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. inet-tr Türkiye'de İnternet Konferansı. İstanbul, İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Gülseçen, S., Gürsul, F., Bayrakdar B., Çilengir, S. & Canım, S. (2010). Yeni nesil mobil öğrenme aracı: Podcast. Akademik Bilişim Konferansında sözlü olarak sunulmuştur. Muğla, Muğla Universitesi. Alınan yer http://ab.org.tr/ab11/kitap/_AB11_tek.pdf
  • Gülsoy, T. (2009). Etkileşimli medya ve pazarlama terimler sözlüğü. L. Baruh, ve M. Yüksel içinde, Değişen İletişim Ortamında Etkileşimli Pazarlama. İstanbul: Doğan Kitap.
  • Horzum, M.B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • Johnson, D., & Johnson, R. (2004). Cooperation and the use of technology. In D. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed.; pp. 1017–1044). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Jones, N., Blackey, H., Fitzgibbon, K., & Chew, E. (2010). Get out of MySpace . Computers&Education, 54, 776-782.
  • Kandell, J. (1998). Internet addiction on campus-the vulnerability of college students. Cyberpsychology & Behavior, 1, 46-59.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Ofset.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. & Kaban A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri. Alınan yer http://inet-tr.org.tr/inetconf13/kitap/karaman_yildirim_inet08.pdf
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kesselman, M. (2008). Web 2.0 expo in New York: Building online communities. Library Hi Tech News, No. 9.
  • Lee, M-S., Ko, Y-H., Song, H-S., Kwon, K.-H., Lee, H-S., Nam, M. & Jung, I-K., (2007). Characteristics of internet use in relation to game genre in Korean adolescents. Cyberpsychology & Behavior, 10(2), 278-285.
  • McLoughlin, C., & Lee, M. J. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the web 2.0 era. In ICT. Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007.
  • Mejias, U. (2010). Social Media in the classroom: Implications for teaching and learning. Georgetown University Scholarly Communication Symposium, Washington DC.
  • Morahan-Martin, J. M., & Schumacker, P. (2000). Incidence and correlates of pathological internet use. Computer Human Behaviour, 16, 13-29.
  • O’Reilly, T. (2005). What Is web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software. Alınan yer http://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html?pag%20e%20=1
  • Otrar, M. & Argın, F. S. (2015). Öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. 7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda (ICITS) sözlü olarak sunulmuştur. Erzurum, Atatürk Üniversitesi. Alınan yer http://www.jret.org
  • Öztürk, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve eğitimde kullanımıyla ilgili görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 328049).
  • Pettenati, M. C., & Ranieri, M. (2006). Informal learning theories and tools to support knowledge management in distributed CoPs. Paper presented at the Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing, EC-TEL. Workshop Proceeding.
  • Petter, C., Reich, K., & Scheuermann, F. (2005). Analysis of tools supporting communities of practice. Work & Learn Together, 1-14.
  • Selwyn, N. (2007). Screw blackboard... do it on facebook an investigation of students' educational use of facebook. Alınan yer http://startrekdigitalliteracy.pbworks.com/f/2g19b89ezl6ursp6e749.pdf
  • Soule, L. C., Shall, W. & Kleen, B.A. (2003). Exploring internet addiction: Demographic characteristics and stereotypes of heavy internet users. Journal of Computer Information Systems, Fall, 64-73.
  • Taylor, P., Parker, K., Lenhart, A. & Patten, E. (2011). The digital revolution and higher education. Alınan yer http://www.pewsocialtrends.org/files/2011/08/online-learning.pdf
  • Tekinarslan, E. & Gürer, M.D. (2011). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Böte öğrencilerinin bilgi paylaşımı ve web yayın araçları olarak ağ günlükleri hakkındaki görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 887-902.
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite ğğrencilerinin sosyal ağları kullanımlarına yönelik bir araştırma. Tarih Okulu Dergisi (TOD), XVII, 851-870.
  • Turnalar Kurtaran, G. (2008). İnternet bağımlılığını yordayan değişkenlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 227399).
  • Uysal, S. (2013). Meslek lisesi öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ile eğitsel sosyal medya kullanımlarının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 365623).
  • Yamamoto G. T., Demiray, U. ve Kesim, M. (2010). Türkiye'de e-öğrenme: gelişmeler ve uygulamalar. Ankara: Cem Web Ofset.
  • Young, K. S. (1998) Center for internet addiction. İnternet addiction test (IAT). Alınan yer http://www.netaddiction.com/resources/internet_addiction_test.htm
  • Yuen, S. & Yuen, P. (2008). Social networks in education. In G. Richards (Eds.), Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate. Government, Healthcare, and Higher Education, Chesapeake, VA: AACE, 1408-1412.
  • Ziegler, S. G. (2007). The (Mis) education of generation M. Learning. Media and Technology, 32(1), 69-81.
  • Aküzüm, C. & Saraçoğlu, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 803-817.

Investigation of Attitudes of University Students Towards Social Media

Yıl 2017, Sayı: 32, 803 - 817, 01.12.2017
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.789

Öz

Investigating attitudes of university students regarding social media from various variables perspective is aimed in this research. Research has been conducted as a survey type descriptive study and the universe of research includes undergraduate students who study at Dicle University Ziya Gokalp Education Faculty in 2015-2016 academic year. Sample is obtained by random sampling method and includes a total of 399 undergraduate students from various departments and grade levels. The “Social Media Attitudes Scale”, that consists of 4 factors and 23 items, is used as the data collection tool. Data that is gathered in this research is analyzed by SPSS (Statistical Package of the Social Sciences) program. Research results revealed that teacher candidates show the highest level of acceptance in the “Social Isolation” dimension that includes negative items and teacher candidates show the lowest level of acceptance in the “Social Competence” dimension. It may be suggested that in order to use the social media, that has an important place in the life of today’s youth, effectively and efficiently, the “media literacy” course should be included in curricula starting from kindergarden education through lifelong learning process and it should be a compulsory course.

Kaynakça

  • Ajjan, H. & Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt web 2.0 technologies: Theory & empirical tests. Internet and Higher Education, 11, 71-80.
  • Akbulut, A. B. & Yılmazel, G. (2012). Ergen yaş grubunda internet bağımlılığı düzeyinin belirlenmesi. 15.Ulusal Halk Sağlığı Kongresinde sözlü olarak sunulmuştur. Bursa, Uludağ Universitesi.
  • Akkoyunlu, B. (1999). İnternet'in öğretim sürecinde kullanılması. BITE 1999: Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi Bildiriler Kitabı. (13-15 Mayıs 1999). Ankara: Meteksan, 77-82.
  • Albion, P. R. (2008). Web 2.0 in teacher education: Two imperatives for action. Online: https://eprints.usq.edu.au/4553/1/Albion_Web_2.0_in_teacher_education.pdf
  • Argın, F. S. (2013). Ortaokul ve lise öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 327660).
  • Attwell, G. (2007). Personal learning environments-The future of elearning?. eLearning Papers, 2(1), 1-8.
  • Balcı, Ş. & Gülnar, B. (2009). Üniversite öğrencileri arasında internet bağımlılığı ve internet bağımlılığının profili. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(1), 5-22.
  • Baran, B. (2010). Facebook as formal instructional environment. British Journal of Educational Technology, 41(6), 146-149.
  • Barış, M. F. (2011). Bir sosyal ağ sitesine e-portfolyonun (elektronik gelişim dosyası) entegre edilerek uygulanması ve sonuçlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 304652).
  • Brenner, V. (1997). Psychology of computer use: XLVII. Parameters of Internet use, abuse and addiction: The first 90 days of the Internet usage survey. Psychol. Rep., 80, 879-882.
  • Cengizhan, C. (2005). Öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımında yeni bir boyut: Bağımlılık.VIII. Ulusal Psikolojik http://mimoza.marmara.edu.tr/~cahit/Yayin/bildiri/PDR2005Bil/PDR2005_Bildiri.pdf ve Rehberlik Kongresi. İstanbul, Türkiye. Alınan yer
  • Chou, C., Condron, L. & Belland, J.C. (2005). A review of the research on internet addiction. Educational Psychology Review, 17(4), 363-388.
  • Cochran, W.G. (1977). Sampling techniques (3rd ed.). New York: Wiley.
  • Conole, G., & Culver J. (2010). The design of cloudworks: Applying social networking practice to foster the exchange of learning and teaching ideas and designs. Computers & Education, 54, 679 692.
  • Çil, H. (2008). Teknolojinin eğitim ve öğretim faaliyetlerindeki rolü: Öğretmen adaylarının görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 220055).
  • Demirdaş, H. (2001). Eğitimdeki değişimin öğretmen ve teknolojik boyutu. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 2(14), 1-3. Alınan yer http://baae.meb.gov.tr/
  • Dewson, A., Houghton D. & Patten J. (2008). Blogging and other social media: exploiting the technology and protecting the enterprise. New Jersey: Gower Publishing.
  • Digital in 2017: Global Overview. (2017). Online: https://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in- 2017-global-overview
  • D’souza, Q. (2006). Web 2.0 Ideas For Educators. Online: http://www.teachinghacks.com/audio/100ideas Web2educators.pdf
  • Duman, A., (1998). İnternet öğrenim ve eğitim üzerine bir deneme. Alınan yer http://www.bilimveutopya.com.tr/
  • Eijkman, H. (2009). Using web 2.0 to decolonise transcultural learning zones in higher education. Campus-Wide Information Systems, 26(3), 240-255.
  • Ergenç, A. (2011). Web 2.0 ve sanal sosyalleşme: facebook örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 278725).
  • Erzurum, F. & Tiryakioğlu, F. (2011). Bir eğitim aracı olarak ağların kullanımı. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya, Türkiye.
  • Ferraro, G., Caci, B., D’amico, A. & Blasi, M.D. (2007). Internet Addiction Disorder: An Italian Study. Cyberpsychology and Behavior. 10(2), 170-175.
  • Gökçearslan, Ş. (2011). Semantik web (web 3.0) ve eğitim amaçlı kullanımı. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 2, 5-20.
  • Grant, N. (2008). On the usage of social networking software technologies in distance learning education. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education. International Conference 2008. 3755-3759. Chesapeake, VA: AACE.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. & Madran, R. O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. inet-tr Türkiye'de İnternet Konferansı. İstanbul, İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Gülseçen, S., Gürsul, F., Bayrakdar B., Çilengir, S. & Canım, S. (2010). Yeni nesil mobil öğrenme aracı: Podcast. Akademik Bilişim Konferansında sözlü olarak sunulmuştur. Muğla, Muğla Universitesi. Alınan yer http://ab.org.tr/ab11/kitap/_AB11_tek.pdf
  • Gülsoy, T. (2009). Etkileşimli medya ve pazarlama terimler sözlüğü. L. Baruh, ve M. Yüksel içinde, Değişen İletişim Ortamında Etkileşimli Pazarlama. İstanbul: Doğan Kitap.
  • Horzum, M.B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • Johnson, D., & Johnson, R. (2004). Cooperation and the use of technology. In D. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed.; pp. 1017–1044). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Jones, N., Blackey, H., Fitzgibbon, K., & Chew, E. (2010). Get out of MySpace . Computers&Education, 54, 776-782.
  • Kandell, J. (1998). Internet addiction on campus-the vulnerability of college students. Cyberpsychology & Behavior, 1, 46-59.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Ofset.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. & Kaban A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri. Alınan yer http://inet-tr.org.tr/inetconf13/kitap/karaman_yildirim_inet08.pdf
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kesselman, M. (2008). Web 2.0 expo in New York: Building online communities. Library Hi Tech News, No. 9.
  • Lee, M-S., Ko, Y-H., Song, H-S., Kwon, K.-H., Lee, H-S., Nam, M. & Jung, I-K., (2007). Characteristics of internet use in relation to game genre in Korean adolescents. Cyberpsychology & Behavior, 10(2), 278-285.
  • McLoughlin, C., & Lee, M. J. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the web 2.0 era. In ICT. Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007.
  • Mejias, U. (2010). Social Media in the classroom: Implications for teaching and learning. Georgetown University Scholarly Communication Symposium, Washington DC.
  • Morahan-Martin, J. M., & Schumacker, P. (2000). Incidence and correlates of pathological internet use. Computer Human Behaviour, 16, 13-29.
  • O’Reilly, T. (2005). What Is web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software. Alınan yer http://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html?pag%20e%20=1
  • Otrar, M. & Argın, F. S. (2015). Öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. 7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda (ICITS) sözlü olarak sunulmuştur. Erzurum, Atatürk Üniversitesi. Alınan yer http://www.jret.org
  • Öztürk, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve eğitimde kullanımıyla ilgili görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 328049).
  • Pettenati, M. C., & Ranieri, M. (2006). Informal learning theories and tools to support knowledge management in distributed CoPs. Paper presented at the Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing, EC-TEL. Workshop Proceeding.
  • Petter, C., Reich, K., & Scheuermann, F. (2005). Analysis of tools supporting communities of practice. Work & Learn Together, 1-14.
  • Selwyn, N. (2007). Screw blackboard... do it on facebook an investigation of students' educational use of facebook. Alınan yer http://startrekdigitalliteracy.pbworks.com/f/2g19b89ezl6ursp6e749.pdf
  • Soule, L. C., Shall, W. & Kleen, B.A. (2003). Exploring internet addiction: Demographic characteristics and stereotypes of heavy internet users. Journal of Computer Information Systems, Fall, 64-73.
  • Taylor, P., Parker, K., Lenhart, A. & Patten, E. (2011). The digital revolution and higher education. Alınan yer http://www.pewsocialtrends.org/files/2011/08/online-learning.pdf
  • Tekinarslan, E. & Gürer, M.D. (2011). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Böte öğrencilerinin bilgi paylaşımı ve web yayın araçları olarak ağ günlükleri hakkındaki görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 887-902.
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite ğğrencilerinin sosyal ağları kullanımlarına yönelik bir araştırma. Tarih Okulu Dergisi (TOD), XVII, 851-870.
  • Turnalar Kurtaran, G. (2008). İnternet bağımlılığını yordayan değişkenlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 227399).
  • Uysal, S. (2013). Meslek lisesi öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ile eğitsel sosyal medya kullanımlarının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 365623).
  • Yamamoto G. T., Demiray, U. ve Kesim, M. (2010). Türkiye'de e-öğrenme: gelişmeler ve uygulamalar. Ankara: Cem Web Ofset.
  • Young, K. S. (1998) Center for internet addiction. İnternet addiction test (IAT). Alınan yer http://www.netaddiction.com/resources/internet_addiction_test.htm
  • Yuen, S. & Yuen, P. (2008). Social networks in education. In G. Richards (Eds.), Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate. Government, Healthcare, and Higher Education, Chesapeake, VA: AACE, 1408-1412.
  • Ziegler, S. G. (2007). The (Mis) education of generation M. Learning. Media and Technology, 32(1), 69-81.
  • Aküzüm, C. & Saraçoğlu, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 803-817.
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehtap Saraçoğlu

Cemal Aküzüm Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Saraçoğlu, M., & Aküzüm, C. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(32), 803-817. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.789