Bu çalışmanın temel amacı, ortaokul öğretmenlerinin öğretim programı kavramına ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesidir. Araştırma nitel bir çalışma olup olgu bilim deseninde tasarlanmıştır. Araştırma verileri, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Gaziantep ili ortaokullarında görev yapmakta olan 73 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan oluşan anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmenler öğretim programı kavramını yapboz, puzzle, söylediklerini uygulamayan imam, tonajlı vinç, deniz feneri gibi metaforlarla açıklamışlardır. Öğretmenlerin oluşturduğu metaforlar sunulan gerekçelere (mantıksal dayanak) göre on kategori altında toplanmıştır. Araştırma bulguları öğretmenlerin 2005 yılında uygulamaya konulan öğretim programı kavramını genel olarak olumsuz algıladıklarını göstermektedir. Elde edilen sonuçlara göre öğretim programındaki değişikliklerin sürece yayılarak; ilgili alt yapı çalışmaları sonrasında gerçekleştirilmesi ve programlarda yer alan içerikte eksiltmeler yapılması gibi önerilerde bulunulmuştur.
The main purpose of this study was to determine teachers’ mental images about concept of curriculum via metaphors. The research is a qualitative research and designed as phenomenological pattern. Research data was carried out by participating of 73 teachers working at various schools in Gaziantep, in 2013-2014 education year. The research data were collected by an open-ended questionnaire. Teachers explained the concept of curriculum via some metaphors such as jigsaw, puzzle. The metaphors created by teachers collected under ten categories. As a result of this research suggestions were developed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 31 |