Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının akademik başarı ve matematiğe yönelik tutumlarını, öğrenme stilleri açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013–2014 akademik yılı bahar döneminde Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Çelik & Bindak (2005) tarafından geliştirilen Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği ve Kolb (1999) tarafından geliştirilip Gencel (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri 3.1 kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, ki-kare testi, tek yönlü ANOVA testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ağırlıklı olarak değiştiren ve özümseyen öğrenme stillerini tercih ettikleri, matematiğe yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu, öğrenme stilleri ile cinsiyet, öğretim türü, akademik başarı ve matematiğe yönelik tutumlar arasındaki farkın ise istatistiksel olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur.
The aim of this study is to evaluate academic achievement and attitudes toward mathematics in terms of elementary mathematics teacher candidates learning styles. The study group consist of elementary mathematics teacher candidates studying in Siirt University Faculty of Education spring semester 2013-2014 academic year. As data collection tool, Personal Information Form, Attitude Toward Mathematics Scale which developed by Çelik & Bindak (2005), Kolb Learning Style Inventory which developed by Kolb (1999) and adopted into Turkish by Gencel (2007) were used. Data were analyzed through frequency, percentage, mean, chi-square test, one way ANOVA and correlation analysis. According to research results; elementary mathematics teacher candidates prefer mostly learning styles which
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 28 |