BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Sayı: 27, 83 - 95, 01.04.2016
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.690

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğrenci ve öğretim elemanlarının sınıf yönetimi modelleri, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri farkındalık düzeylerinin ve yükseköğretimde hangilerinin yaygın olarak kullanıldıklarının belirlenmesidir. Bu araştırmada nicel araştırma modellerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören 89 öğrenci ve aynı üniversitede görev yapan 32 öğretim elemanlarından oluşmaktadır. Araştırma kapsamında toplanan öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerine ilişkin elde edilen bulgular; sınıf yönetimi, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri olmak üzere üç alt başlıkta sunulmuştur. Araştırma sonucunda; öğrencilerin ve öğretim elemanlarının sınıf yönetimi modelleri, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri farkındalık düzeylerinin birbirine benzer olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğretim elemanlarının farkındalık düzeyinin üç boyutta da öğrencilerden daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Araştırma kapsamında yaygın olarak kullanılan sınıf yönetimi modellerinin, öğretim yöntem ve tekniklerinin, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin hangileri olduğu incelenmiştir.

Kaynakça

  • Aksu, M. B., Çivitçi, A. ve Duy, B.(2008). Yükseköğretim öğrencilerinin öğretim elemanlarının ders uygulamaları ve sınıf içi davranışlarına ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), 42.
  • Aslantaş, İ. (2011). Öğretim elemanlarının öğretim stratejileri-yöntem ve teknikleri, iletişim ve ölçme değerlendirme yeterliklerine yönelik öğrenci görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (15), 487-506.
  • Bakioğlu, A. ve Baltacı, R. (2010). Akreditasyon eğitimde kalite. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Bilen, M. (2002). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Collins, A. B. (2002). Üniversite öğrencileri öğretim elemanlarının başarısını değerlendirebilir mi? İkilemler ve problemler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 81-91. Creswell, J. W. (2014). Research design. Qualitative, quantitative and mixed methods approaches (4th edition). London: SAGE Publications.
  • Çelikkaya, T. ve Kuş, Z. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları yöntem ve teknikler. Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, XXII (2), 741-758. Çimen, O. ve Yılmaz, M. (2013). Biyoloji öğretmen adaylarının öğretim yöntem ve teknikleri uygulamalarına ilişkin yeterlik algıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD/GUJGEF), 33 (1), 51-65.
  • Demirel, Ö. (2009). Öğretme sanatı. (15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Doğan, C. (2004). Sınıf öğretmenlerinin derslere ilişkin görüşleri ve tercih ettikleri öğretim yöntemleri İstanbul örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 193-203.
  • Dünya Yükseköğretim Kongresi (2009). http://webb.deu.edu.tr/bologna/diger_bildirgeler/yuksekogretim_konferansi_bildirgesi.pdf adresinden 11.03.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evran Acar, F., Kılıç, A., Ay, Ş., Kuyumcu Vardar, A. ve Kara, R. (2011). Öğretim elemanlarının pedagojik formasyon ihtiyacı. International Conference on New Trends in Education and Their Implications 13 November, 2010, Antalya-Turkey, 1028-1039 ISBN: 978 605 364 104 9.
  • Gözütok, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Güven, M. (2008). Programda öğrenme öğretme süreci. B. Duman (Ed.) Öğretim ilke ve yöntemleri. (ss. 219-332).
  • Ankara: Maya Akademi Yayıncılık. Güven, E. (2011). Kaynaştırma uygulamasının yapıldığı sınıflarda işbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kayabaşı, Y. (2012). Öğretmenlerin öğretim sürecinde kullandıkları öğretim yöntem ve teknikleri ile bunları tercih etme nedenleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 27.
  • Küçükahmet, L. (1998). Öğretim ilke ve yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayıncılık.
  • Lichtman, M. (2006). Qualitative research in education: A user’s guide. California: Sage Publications Inc. McMillan, J. H. ve Schumacher, S. (2006). Research in education. Evidence-based inquary. (Sixth edition). Boston: Pearson Educations, Inc.
  • Murat, M., Aslantaş, H. İ. ve Özgan, H. (2006). Öğretim elemanlarının sınıf içi eğitim-öğretim etkinlikleri açısından değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, (3), 263-278.
  • Ocak, G. (2007). Yöntem ve teknikler. G. Ocak (Ed.) Öğretim ilke ve yöntemleri (ss. 213-282). Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Önen, F., Saka, M., Erdem, A., Uzal, G. ve Gürdal, A. (2008). Hizmet içi eğitime katılan fen bilgisi öğretmenlerinin öğretim tekniklerine ilişkin bilgilerindeki değişimin tesbiti: Tekirdağ örneği. Ahi Evran
  • Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9 (1), 45-57. Özay Köse, E. (2011). Öğretmen adaylarının öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme düzeyleri, Celal Bayar
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 71-88. Özdemir. S. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14 (54), 277-306.
  • Özer, B. (2013). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin öğretim kuram, strateji yöntem ve tekniklerinin farkında olma ve kullanma düzeyleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (24), 211.
  • Özer Özkan, Y., Acar Güvendir, M. (2013). Öğrencilerin ölçme ve değerlendirme dersinin sunulmasında tercih ettikleri öğretim yöntemleri. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 4 (1), 1-14.
  • Özgüngör, S. ve Duru, E. (2015). Öğretim elemanları ve ders özelliklerinin öğretim elemanlarının performanslarına ilişkin değerlendirmelerle ilişkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 188.
  • Öztürk, Ç. (2004). Ortaöğretim coğrafya öğretmenlerinin öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilme yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5 (2), 75-83.
  • Robb, M. (2013). Effective classroom teaching methods: A critical incident technique from millennial nursing students’ perspective. International Journal of Nursing Education Scholarship, 10 (1), 301–306.
  • Sakallı, M., Hürsen, Ç. ve Özçınar, Z. (2007). Öğretmen adaylarının gözlemlerine göre öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma sıklıkları. 6th International Educational Technology Conference: KKTC, Doğu
  • Akdeniz Üniversitesi. Saracaloğlu, A. S., Yenice, N. ve Gence, İ. E. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntem ve tekniklere ilişkin görüşleri. 19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 16-18 Eylül 2010, Düzenleyen
  • Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Kıbrıs. Soylu, Y. (2009). Sınıf öğretmen adaylarının matematik derslerinde öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilme konusundaki yeterlilikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 1-16.
  • Sünbül, A. M. (2010). Öğretim ilke ve yöntemleri. Konya: Eğitim Akademi Yayıncılık.
  • Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1). http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler_2.htm adresinden 20.08.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Şimşek, H., Hırça, N. ve Coşkun, S. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerini tercih ve uygulama düzeyleri: Şanlıurfa ili örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü Dergisi, 9 (18), 249-268. Taşkaya, M. & Bal, T. (2009). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretim yöntemlerine ilişkin görüşleri. Selçuk
  • Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 173 -185. Temizöz, Y. ve Özgün-Koca S. A. (2008). Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve buluş yoluyla öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33 (149), 89-103.
  • Tok, N. T. (2008). Etkili öğretim için yöntem ve teknikler. A.Doğanay (Ed.). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı).
  • (ss. 161-214). Ankara: PegemA Yayıncılık. Topbaş, E. ve Yücel Toy, B. (2007). Kalabalık sınıflarda öğrenci merkezli öğretim uygulaması etkinliklerinin değerlendirilmesi: öğretimde planlama ve değerlendirme dersi örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (3), 433.
  • Uysal, Ö. ve Kuzu, A. (2011). Çevrimiçi eğitimde kalite standartları: amerika örnekleri. Anadolu Journal of
  • Educational Sciences International, 1 (1), 49-74. Yaşar, O. ve Şeremet, M. (2010). Yükseköğretim coğrafya eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve materyallerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1), 675-702.
  • Yeşilyurt, E. (2014). Öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma amaçları ve karşılaştıkları sorunlar. Atatürk
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 163-188. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, N. ve Altun, T. (2011). Bir hizmetiçi eğitim kursunun etkililiği: Öğretim yöntem ve teknikleri. Milli Eğitim Dergisi, 189, 117-130.
  • Citation Information Bozpolat, E., Uğurlu, C. T., Usta, H. G. & Şimşek, A. S. (2016). Öğrenci ve öğretim elemanlarının öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri: nitel bir araştırma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, , 83-95.

Views of Student and Teaching Staffs Regarding Teaching Method and Techniques: A Qualitative Research

Yıl 2016, Sayı: 27, 83 - 95, 01.04.2016
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.690

Öz

The purpose of this research is determining the level of awareness about classroom management models, teaching methods and techniques, measurement and evaluation methods of students and teaching staff at the university. However, it was examined which of the commonly used models and methods within the scope of research. This research is a quantitative research descriptive survey model. This research is a quantitative research. The descriptive survey model used in the study. The research group consists of studying the fall semester of 2014-2015 academic year 89 students at Cumhuriyet University and 32 faculty members working in the same university. The findings regarding student and faculty staff's opinions are presented in three subhead which classroom management, teaching methods and techniques, assessment and evaluation. As a result of research, classroom management models, teaching methods and techniques, assessment and evaluation methods, awareness levels of students and faculty staff's teaching have been found to be similar.

Kaynakça

  • Aksu, M. B., Çivitçi, A. ve Duy, B.(2008). Yükseköğretim öğrencilerinin öğretim elemanlarının ders uygulamaları ve sınıf içi davranışlarına ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), 42.
  • Aslantaş, İ. (2011). Öğretim elemanlarının öğretim stratejileri-yöntem ve teknikleri, iletişim ve ölçme değerlendirme yeterliklerine yönelik öğrenci görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (15), 487-506.
  • Bakioğlu, A. ve Baltacı, R. (2010). Akreditasyon eğitimde kalite. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Bilen, M. (2002). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Collins, A. B. (2002). Üniversite öğrencileri öğretim elemanlarının başarısını değerlendirebilir mi? İkilemler ve problemler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 81-91. Creswell, J. W. (2014). Research design. Qualitative, quantitative and mixed methods approaches (4th edition). London: SAGE Publications.
  • Çelikkaya, T. ve Kuş, Z. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları yöntem ve teknikler. Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, XXII (2), 741-758. Çimen, O. ve Yılmaz, M. (2013). Biyoloji öğretmen adaylarının öğretim yöntem ve teknikleri uygulamalarına ilişkin yeterlik algıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD/GUJGEF), 33 (1), 51-65.
  • Demirel, Ö. (2009). Öğretme sanatı. (15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Doğan, C. (2004). Sınıf öğretmenlerinin derslere ilişkin görüşleri ve tercih ettikleri öğretim yöntemleri İstanbul örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 193-203.
  • Dünya Yükseköğretim Kongresi (2009). http://webb.deu.edu.tr/bologna/diger_bildirgeler/yuksekogretim_konferansi_bildirgesi.pdf adresinden 11.03.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evran Acar, F., Kılıç, A., Ay, Ş., Kuyumcu Vardar, A. ve Kara, R. (2011). Öğretim elemanlarının pedagojik formasyon ihtiyacı. International Conference on New Trends in Education and Their Implications 13 November, 2010, Antalya-Turkey, 1028-1039 ISBN: 978 605 364 104 9.
  • Gözütok, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Güven, M. (2008). Programda öğrenme öğretme süreci. B. Duman (Ed.) Öğretim ilke ve yöntemleri. (ss. 219-332).
  • Ankara: Maya Akademi Yayıncılık. Güven, E. (2011). Kaynaştırma uygulamasının yapıldığı sınıflarda işbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kayabaşı, Y. (2012). Öğretmenlerin öğretim sürecinde kullandıkları öğretim yöntem ve teknikleri ile bunları tercih etme nedenleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 27.
  • Küçükahmet, L. (1998). Öğretim ilke ve yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayıncılık.
  • Lichtman, M. (2006). Qualitative research in education: A user’s guide. California: Sage Publications Inc. McMillan, J. H. ve Schumacher, S. (2006). Research in education. Evidence-based inquary. (Sixth edition). Boston: Pearson Educations, Inc.
  • Murat, M., Aslantaş, H. İ. ve Özgan, H. (2006). Öğretim elemanlarının sınıf içi eğitim-öğretim etkinlikleri açısından değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, (3), 263-278.
  • Ocak, G. (2007). Yöntem ve teknikler. G. Ocak (Ed.) Öğretim ilke ve yöntemleri (ss. 213-282). Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Önen, F., Saka, M., Erdem, A., Uzal, G. ve Gürdal, A. (2008). Hizmet içi eğitime katılan fen bilgisi öğretmenlerinin öğretim tekniklerine ilişkin bilgilerindeki değişimin tesbiti: Tekirdağ örneği. Ahi Evran
  • Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9 (1), 45-57. Özay Köse, E. (2011). Öğretmen adaylarının öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme düzeyleri, Celal Bayar
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 71-88. Özdemir. S. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14 (54), 277-306.
  • Özer, B. (2013). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin öğretim kuram, strateji yöntem ve tekniklerinin farkında olma ve kullanma düzeyleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (24), 211.
  • Özer Özkan, Y., Acar Güvendir, M. (2013). Öğrencilerin ölçme ve değerlendirme dersinin sunulmasında tercih ettikleri öğretim yöntemleri. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 4 (1), 1-14.
  • Özgüngör, S. ve Duru, E. (2015). Öğretim elemanları ve ders özelliklerinin öğretim elemanlarının performanslarına ilişkin değerlendirmelerle ilişkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 188.
  • Öztürk, Ç. (2004). Ortaöğretim coğrafya öğretmenlerinin öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilme yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5 (2), 75-83.
  • Robb, M. (2013). Effective classroom teaching methods: A critical incident technique from millennial nursing students’ perspective. International Journal of Nursing Education Scholarship, 10 (1), 301–306.
  • Sakallı, M., Hürsen, Ç. ve Özçınar, Z. (2007). Öğretmen adaylarının gözlemlerine göre öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma sıklıkları. 6th International Educational Technology Conference: KKTC, Doğu
  • Akdeniz Üniversitesi. Saracaloğlu, A. S., Yenice, N. ve Gence, İ. E. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntem ve tekniklere ilişkin görüşleri. 19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 16-18 Eylül 2010, Düzenleyen
  • Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Kıbrıs. Soylu, Y. (2009). Sınıf öğretmen adaylarının matematik derslerinde öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilme konusundaki yeterlilikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 1-16.
  • Sünbül, A. M. (2010). Öğretim ilke ve yöntemleri. Konya: Eğitim Akademi Yayıncılık.
  • Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1). http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler_2.htm adresinden 20.08.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Şimşek, H., Hırça, N. ve Coşkun, S. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerini tercih ve uygulama düzeyleri: Şanlıurfa ili örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü Dergisi, 9 (18), 249-268. Taşkaya, M. & Bal, T. (2009). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretim yöntemlerine ilişkin görüşleri. Selçuk
  • Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 173 -185. Temizöz, Y. ve Özgün-Koca S. A. (2008). Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve buluş yoluyla öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33 (149), 89-103.
  • Tok, N. T. (2008). Etkili öğretim için yöntem ve teknikler. A.Doğanay (Ed.). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı).
  • (ss. 161-214). Ankara: PegemA Yayıncılık. Topbaş, E. ve Yücel Toy, B. (2007). Kalabalık sınıflarda öğrenci merkezli öğretim uygulaması etkinliklerinin değerlendirilmesi: öğretimde planlama ve değerlendirme dersi örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (3), 433.
  • Uysal, Ö. ve Kuzu, A. (2011). Çevrimiçi eğitimde kalite standartları: amerika örnekleri. Anadolu Journal of
  • Educational Sciences International, 1 (1), 49-74. Yaşar, O. ve Şeremet, M. (2010). Yükseköğretim coğrafya eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve materyallerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1), 675-702.
  • Yeşilyurt, E. (2014). Öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma amaçları ve karşılaştıkları sorunlar. Atatürk
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 163-188. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, N. ve Altun, T. (2011). Bir hizmetiçi eğitim kursunun etkililiği: Öğretim yöntem ve teknikleri. Milli Eğitim Dergisi, 189, 117-130.
  • Citation Information Bozpolat, E., Uğurlu, C. T., Usta, H. G. & Şimşek, A. S. (2016). Öğrenci ve öğretim elemanlarının öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri: nitel bir araştırma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, , 83-95.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ebru Bozpolat

Celal Teyyar Ugurlu

Hatice Gonca Usta

Ahmet Salih Şimşek

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Bozpolat, E., Ugurlu, C. T., Usta, H. G., Şimşek, A. S. (2016). ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(27), 83-95. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.690