Bu çalışma ile istatistik konusunun öğretiminde ilköğretim öğrencilerinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Özel durum metodolojisi kapsamında yürütülen bu çalışmanın örneklemini Trabzon’da bir devlet okulunda öğrenim gören 35 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri 2011–2012 Eğitim Öğretim Yılı’nda proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı bir sınıftaki öğrencilerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış mülakatlardan, günlüklerden, öz değerlendirme formalarından ve gözlemlerden elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel-yorumsal bir yaklaşımla analiz edilmiştir. Bu kapsamda verilerin tekrar tekrar okunarak üst temaların ortaya çıkarılması işlemleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencileri öğrenme sürecine aktif olarak katmada, öğrenmeyi zevkli, ilginç ve kalıcı hale getirmede, istatistik konusu ile ilgili öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra istatistiğe yönelik tutumlarını arttırmada etkili olduğunu sonucunu ortaya koymaktadır. Bu sonuçtan hareketle, öğrencilerin gerçek verilerle çalıştığı, kendi bilgilerini oluşturduğu, bireysel veya grup çalışması şeklinde yürütülebilen, ürün ile birlikte sürecinde de değerlendirildiği, proje tabanlı öğrenme yaklaşımına okullarda daha çok yer verilmesi ve etkilerinin farklı çalışmalarla irdelenmesi önerilmektedir.
İstatistik öğretimi proje tabanlı öğrenme ortaokul öğrencileri
The principles of effective social studies teaching and learning can be met by many different approaches. One of the most effective methods is project-based learning. The aim of this study is to analyze students’ views appeared in using project based learning approach, which lead students to learn statistics. Case study model was used in the study. Project based learning applied to total 35 students studying at 8th grade classes of a middle school in Trabzon during 2011-2012 school year. In order to take students’ views about learning with project based learning, semi-structured interviews were conducted with six of the sample. Also the student logs, self-assessment form, and observations were used. The data obtained were analyzed descriptively-interpretive approach. In this context, the data read over and over again to reveal themes. The results of the study revealed that students’ views towards statistics were changed in a positive manner and students found project based learning approach very effective. In addition, data showed that these activities helped students gain confidence about mathematics. Therefore, it’s recommended to use the project based learning during statistics course in mathematics classes.
Statistics education project based learning middle school students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 22 |