Bu araştırmanın temel amacı Türkiye’de 2007-2008 öğretim senesinde ilköğretim kademesi altıncı ve yedinci sınıflarda ve Mısır’da bu seviyelerin karşılığı olan ilköğretim birinci kademe 6. sınıf ile ilköğretim ikinci kademe 1. sınıfta okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarındaki Osmanlı algısının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu bağlamda Osmanlı algısındaki benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesi araştırmanın temel problemini oluşturmuştur. Çalışma yöntemi nitel araştırma prosedürlerine göre şekillendirilmiştir. Veriler doküman analizi tekniğine uygun olarak toplanmış ve içerik analizi uygulanarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye’nin Mısır’a göre daha objektif söylem kullandığı, Türkiye’de nötr ifadelerin pozitif ifadelerden daha fazla olduğu, Mısır’ın ise tamamen negatif söylem kullandığı tespit edilmiştir.
Mısır Türkiye sosyal bilgiler ders kitabı karşılaştırma Osmanlı
The main purpose of this research is to compare the perception of Ottomans /Turks in social studies text books used in 6th and 7th grades of the Turkish education system to their Egyptian equivalent which are grade1 class 6 and grade 2 class1. In this context, determining similarities and differencies of books according to Ottoman perception is main problem of the research. Qualitative procedures are applied in the study. Datas were collected according to document analyze technique and analyzed with content analyze. As a result of research, it was determined that, in context of category, Turkey used more objective rhetoric than Egypt, notr expression are more than Egypt in Turkeys’ textbooks and Egypt used just negative rhetoric for Ottoman.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 22 |