Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin dinleme becerilerini incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını 19 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, farklı iki formda (Dinleme Temelli Test ve Okuma Temelli Test) hazırlanmış, 10 sorudan oluşan bir test aracılığıyla toplanmıştır. Dinleme temelli test, soruların ses kayıtlarından ve cevap kâğıdından oluşmaktadır. Çalışmada öğrencilerin okuma temelli test performansları ile dinleme temelli test performansları karşılaştırılmış ve okuma temelli test puanlarının dinleme temelli test puanlarından çok daha yüksek olduğu görülmüştür. Test puanları arasındaki mevcut farkı derinlemesine incelemek amacıyla 3 öğrencinin bazı sorulara her iki testte verdiği cevaplar karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmada, öğrencilerin okuma temelli testte cevapladığı bir soruyu dinleme temelli testte cevaplayamadığı görülmüştür.
The present study aimed to assess the listening skills of elementary students in a mathematics classroom and to examine if and how students’ performance in listening tasks and writing tasks vary. The participants of the study were 19 sixth grade students. Data was collected through a ten-item test, which was designed in two different forms: Written Test and Listening Test. Students’ written responses to both tests were analyzed by a scoring guide. Results revealed that students had relatively high scores in written test compared to listening test. To analyze this difference in depth, three students’ responses to the same items in both tests were compared. This comparison showed that students who gave correct response to a question in written test could not answer the same question in listening test. Listening requires students to understand and evaluate every spoken message and to follow this with the appropriate action. However, the present study showed that students’ listening skills should be improved through various listening activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 21 |