Bu çalışmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanılan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımlarını belirlemek ve bazı değişkenlere göre incelemektir. Bu amaçla Moodle sistemi üzerinden matematik öğretmeni adaylarına web tabanlı uygulamalar yaptırılarak eğitim öğretim sürecinde uzaktan eğitim sistemini kullanmaları sağlanmıştır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma 102 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin cinsiyet, öğrenim gördükleri program, dersin işleniş şekli ve eğitim gördükleri program değişkenlerine göre uzaktan eğitime yönelik tutumlarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmen adayları eğitim kurumlarının fiziki ortam açığını kapatmada uzaktan eğitimin kullanılabileceğini, bununla beraber uzaktan eğitimin sadece yükseköğretim kurumlarında uygulanabilmesi konusunda fikirlerinin olmadığı belirlenmiştir.
The purpose of this study was to determine and examine mathematics prospective teachers’ approaches towards the distance education system applied to the courses in their department. For this purpose, mathematics prospective teachers were asked to use the distance education system in the education process by conducting web-based applications via the Moodle system. In the study, the survey method was used. The study was carried out with 102 prospective teachers. As a result of the research process, no significant difference was found regarding the participants’ attitudes towards distance education with respect to such variables as gender, their department and the way of teaching the lessons. The prospective teachers reported that distance education could be used to overcome the deficiency in the physical conditions of educational institutions and that they did not have any idea about whether distance education should be given only in higher education institutions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 21 |