Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin 2005 fen ve teknoloji dersi öğretim programının yürürlüğe girmesiyle kullanılmaya başlanan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinde olumlu gördükleri yönler, yaşadıkları sorunlar ve sorunlara getirdikleri çözüm önerilerine ilişkin görüşlerini almaktır. Çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kocaeli İli Merkez İlçesi’nde bulunan üç ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Veriler, 26 sınıf öğretmeni ile açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Nitel boyutlu veriler içerik analizine tabi tutularak belirli kategoriler altında sayısallaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, öğretmenlerin ilköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını benimsedikleri, ancak programı yeterince tanımamaları nedeniyle uygulamada bazı problemler yaşadıkları ortaya çıkmıştır.
Fen ve teknoloji dersi öğretim programı sınıf öğretmenleri ölçme ve değerlendirme
The purpose of this study is to elicit the teachers’ opinions about the positive aspects of alternative assessment methods started to be used with the incorporation of science and technology course into the curriculums of elementary schools, the problems they have experienced and solutions they suggested to these problems. The present study employs qualitative research method. The sampling of the study consists of the teachers working in three elementary schools in Kocaeli central district selected among the universe through purposeful sampling method. The data were collected through interviews conducted with 26 classroom teachers where open-ended questions were used. Qualitative data were subjected to content analysis and then classified under some certain categories. When the results of the study were examined, it was seen that the science and technology teachers adopted the teaching program but some problems emerged in the implementation of the program as they were not familiar enough with the program.
Science and technology course teaching program classroom teachers assessment and evaluation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 20 |