Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık düzeylerini tespit etmektir. Bu doğrultuda KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği (SÖ), Fen Bilgisi Öğretmenliği (FBÖ) ve Matematik Öğretmenliği (MÖ) son sınıflarında okuyan toplam 118 öğretmen adayı ile betimsel çalışma yürütülmüştür. Çalışmada veriler “matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeği” ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmen adaylarının matematiğin güncelliği, matematiksel düşünme, matematiğin tarihsel gelişimi ve matematiğin konu alanı boyutlarına ilişkin düzeylerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada anabilim dalları ile öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Ancak, FBÖ ile SÖ anabilim dalındaki öğretmen adaylarının okuryazarlık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı ortaya çıkmıştır.
The rapid development on science and technology requires societies to become an information society. This necessity entails individuals firstly become technology, science and mathematics literate. Purpose of this research is to determine the mathematics literacy level of elementary preservice teachers. In this concext, descriptive study was conducted with total 118 senior preservice teachers educated in the Departments of Primary Teaching, Science Teaching and Mathematics Teaching at one of the Education Faculty of an university in Karadeniz district. The data were gained by "mathematics literacy scale" and semi-structured interviews. Semistructured interviews aims to identify preservice teachers' levels about actuality of mathematics, mathematical thinking, historical development of mathematics and the dimensions of subject area. Findings indicate that there was a significant difference between the departments and preservice teachers' level of mathematics literacy. However, there was no significant difference found on preservice teachers literacy levels at Science and Primary School Teaching departments
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 20 |