Bu araştırma matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel okuryazarlığa ilişkin öz-yeterlik inanç düzeylerinin ortaya koyulması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlığa ilişkin okuryazarlık düzeylerinin öğrenim görmekte oldukları öğretmenlik alanları, sınıf düzeyleri ve cinsiyet açısından değişimi incelenmiştir. Bu amaçla, toplam 571 öğretmen adayına Matematiksel Okuryazarlık hakkında Öz-Yeterlik Ölçeği uygulanmıştır. Bu öğretmen adaylarının 196’sı matematik, 188’i fen bilgisi ve 187’si sınıf öğretmenliğinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarıdır. Çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlık öz-yeterlilik inançlarının gelişmeye ihtiyacı olduğu anlaşılmıştır.
Matematiksel Okuryazarlık Öz-yeterlik İnancı Matematiksel Okuryazarlığa ilişkin Öz-yeterlik İnancı
The aim of this study is to investigate the self-efficacy beliefs about mathematical literacy of mathematics, science and elementary school teacher trainees. In this research, the self-efficacy beliefs of teacher trainees about the mathematical literacy and the variation of self-efficacy beliefs of teacher trainees according to their gender and to the education field they study in have been determined. Self-Efficacy Scale about Mathematical Literacy applied to the total of 571 teacher trainees, where 196 of them were studying in mathematics, 188 of them were studying in science and 267 of them in elementary school teacher departments. In conclusion, it has been found out that self-efficacy beliefs about mathematical literacy of teacher trainees need to develop.
Mathematical Literacy Self-Efficacy Beliefs Self-Efficacy Beliefs about Mathematical Literacy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 19 |