Amaç: Bu çalışmanın amacı, kimlik statüleri ile ergen öznel iyi oluşu arasındaki ilişkileri incelemektir. Yöntem: Çalışma, 14-17 yaş arasındaki lise öğrenimi gören 131 kız ve 124 erkek olmak üzere toplam 255 ergen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, benlik statüleri ölçeği, pozitif-negatif duygu ölçeği ve yaşam doyumu ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada, çoklu regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Sonuçlar: Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, başarılı ve ipotekli kimlik statüsüne sahip olma ile ergen öznel iyi oluşu anlamlı ve önemli düzeyde ilişkili bulunmuştur. Tartışma: Başarılı kimlik statüsüne sahip ergenlerin öznel iyi oluş düzeyleri yükselirken, ipotekli kimlik statüsüne sahip ergenlerin öznel iyi oluş düzeyleri düşmektedir. Bulgular literatür bağlamında tartışılmıştır. Çalışmanın bulgularına dayalı olarak birkaç öneri geliştirilmiştir.
Objective: The purpose of this study was to investigate the relationships between adolescents’ subjective well being, need satisfaction, and identity status. Method: A total of 255 (124 male and 131 female) participants who were adolescents between the ages of 14 and 17 were included in the study. Multiple regression analysis was used to analyze the data. In this study, an extended version of objective measure of ego identity scale, positive-negative affect scale and also satisfaction of life scale were used. Results: Findings indicated that identity achievement and foreclosure were related with adolescents’ subjective well being. Conclusion: When adolescents have higher level of identity achievement status, their subjective well-being level increases. Moreover, if adolescents have higher level of identity foreclosure status, their subjective well-being level decreases.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 16 |