Bu çalışmada Demirci’deki (Manisa) İlköğretim okullarının 6, 7 ve 8. sınıf fen bilgisi derslerinde ölçme değerlendirme amacıyla kullanılmış olan sorular doküman inceleme yöntemiyle incelenmiştir. İncelemede kullanılan soruların Bloom Taksonomisi’ne ve Piaget’nin soyut işlem dönemi (formal operasyon) özelliklerine uygunluk dereceleri karşılaştırılarak sınıflandırılması yapılmıştır. Çalışmamızda toplam 708 adet soru analiz edildi. İncelenen sorular Piaget’e göre sınıflandırıldığında %40’ı somut işlem dönemine aittir, soyut işlem dönemine uygun olanlar ise daha çok oranlı düşünme sorularından oluşmaktadır. Bloom Taksonomisine göre ise %39 bilgi ve %32’sinin uygulama düzeyindeki sorulardan oluştuğu saptanmıştır.
In this study, the questions used at 6th, 7th and 8th grades of primary schools in Science lessons in Demirci, district of Manisa Province, for the measurement and evaluation have been investigated according to the documental analysis method. The classification of the questions used in this study was made through comparison of their appropriateness levels with Bloom’s Taxonomy and the formal operation period of Piaget. In our study, totally 708 questions were analyzed. The questions which were investigated that 40% of the questions were related to concrete period when classified according to Piaget; whereas the questions more appropriate for formal period consisted of comparison think question types. It has also been determined that according to Bloom’s Taxonomy; the questions were 39% at knowledge period and 32% at application period.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 8 |