Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan “Basit Makineler” ünitesinin öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve kavramsal anlama düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı Gaziantep İli, Şahinbey İlçesi’nde bulunan bir ortaokulun 8. sınıf düzeyinde öğrenim gören 81 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. 8. Sınıf düzeyinde yer alan iki sınıf, rastgele yöntemle biri kontrol grubu diğeri deney grubu olarak atanmıştır. Araştırmanın kontrol grubunda mevcut MEB Fen Bilimleri Dersi Öğretim programına göre, deney grubunda ise dersler kavram karikatürleri ile desteklendirilmiş MEB programına göre işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Basit Makineler Ünite Başarı Testi” ve “Basit Makineler Kavramsal Anlama Testi” kullanılmıştır. Verilerin analizinden deney ve kontrol grubunun son test başarı puanları ve kavramsal anlama puanları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edildi. Bu sonuca göre, kavram karikatürleri ile desteklendirilmiş öğretim programı uygulanan deney grubu öğrencilerinin, kontrol grubu öğrencilerine göre akademik başarı ve kavramsal anlama düzeyleri açısından daha başarılı oldukları söylenebilir.
basit makineler akademik başarı kavramsal anlama kavram karikatürü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 38 |