Araştırmada, pandemi sürecinde ortaokul öğencilerinin uzaktan eğitim derslerine katılma ve dersi tamamlamalarında öz düzenleme becerilerinin etkisi ve öz düzenleme becerilerinin cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 akademik yılında Trabzon ilindeki ortaokullarda öğrenim gören 584 kız (% 52.9), 520 erkek (% 47.1) toplam 1104 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler , kişisel bilgi formu ve algılanan öz düzenleme ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kız öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu, öz düzenleme becerilerinin sınıf düzeyine göre farklılaşmadığı, uzaktan eğitim derslerine katılan öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin derslere ara sıra ve hiç katılmayanlara göre daha yüksek olduğu, dersleri her zaman tamamlayan öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin dersi yarıda bırakan ya da derse hiç katılmayan öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Elde edilen bulguların öz düzenleme becerileri ile uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin derse katılımları ve katıldıkları dersleri tamamlamalarına yönelik yapılacak olan çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 39 |