Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel Öğrenme Bağlamında Animasyon Filmlerin Fen Eğitimi ve Bilim Öğretimi Açısından İncelenmesi

Yıl 2024, Sayı: 46, 164 - 193, 31.12.2024

Öz

Fen öğretim programı yapılandırmacı eğitim temelinde şekillendirilmiştir. Yapılandırmacılıkta konular deneyler, etkinlikler, karikatürler, filmler vb araçların kullanımıyla zenginleştirilmelidir. Böylece öğretim ortamının farklı yöntem-tekniklerle yapılandırılması sağlanmalıdır. Öğretim sürecinde öğrencilerin aktif olmalarını sağlayabilecek araçlardan birisi de görsel öğrenme araçlarıdır. Araştırmada bu bağlamda öğrenci yaş grubuna bağlı olarak animasyon filmlerin oldukça etkili görsel araçlar olabileceği düşünülmektedir. Bu araştırmada görsel öğrenme araçlarından biri olan animasyon filmlerin fen eğitimi ve bilim öğretimi bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile yapılmıştır. Araştırmadaki filmler IMDb listesinde en yüksek puan alanlar arasından belirlenmiş; ayrıca fen eğitimi alanında üç uzmanın görüşüne de sunulmuş ve buna bağlı olarak 6 adet film, araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi, içerik analiziyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda çocukların animasyon filmleri izledikten sonra ne gibi bilgiler edindikleri, yaş grubuna bağlı olarak seçilebilecek filmlerin belirlenmesi ve bu filmlerin fen eğitimi ve bilim öğretimi bağlamında nasıl kullanılabileceği gibi başlıklar ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Altay, S. (2022). Bilimin doğası ve sosyobilimsel konular etkinlikleriyle desteklenen araştırmaya dayalı öğretimin dördüncü sınıfların fen öğrenmelerine etkisi (Tez No. 727545) [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Amrullah, A. R., Suryanti, S., & Suprapto, N. (2022). The development of kinemaster animation video as a media to improve science literacy in elementary schools. PENDIPA Journal of Science Education, 6(1), 151-161. https://www.researchgate.net/publication/356868169_The_Development_of_Kinemaster_Animation_Video_as_a_Media_to_Improve_Science_Literacy_in_Elementary_Schools
  • Anderson, C. A., & Dill, K. E. (2000). Video games and aggressive thoughts and behavior in the laboratory and in life. Journal of Personality and Social Psychology, 78(4), 772-790. https://www.apa.org › pubs › releases › psp784772
  • Arıkan, A. (2002). Yedi on iki yaş grubu çocuklara çizgi film yöntemi ile müze eğitiminin verilmesi. Selçuk İletişim, 2(3), 22-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19005/200985
  • Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. Sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3) 147-157. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6758/90893
  • Ayas, A., Özmen, H., & Coştu, B., (2002). Lise öğrencilerinin buharlaşma kavramı ile ilgili anlamalarının belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 74-84. http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12397/443
  • Balım, A. G., Aydın, G., & Evrekli, E. (2006, 19-21 April). Fen ve teknoloji öğretiminde zihin haritaları ve kavram haritaları kullanmanın önemi [Sözlü sunum]. In VI. International Educational Technologies Conference, Famagusta, Turkish Republic of Northern Cyprus. https://www.academia.edu/387565/Fen_ve_teknoloji_%C3%B6%C4%9Fretiminde_zihin_haritalar%C4%B1_ve_kavram_haritalar%C4%B1_kullanman%C4%B1n_%C3%B6nemi
  • Balım, A. G., İnel, D., & Evrekli, E. (2008). Fen öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına etkisi. İlköğretim Online, 7(1), 188-202. https://dergipark.org.tr/en/pub/ilkonline/issue/8602/107141
  • Barnett, M., Wagner, H., Gatling, A., Anderson, J., Houle, M., & Kafka, A. (2006). The impact of science fiction film on student understanding of science. Journal of Science Education and Technology, 15, 179-191. https://link.springer.com/article/10.1007/s10956-006-9001-y
  • Berk, R. A. (2009). Multimedia teaching with video clips: TV, movies, YouTube, and mtvU in the college classroom. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 5(1), 1-21. https://www.researchgate.net/publication/228349436_Multimedia_Teaching_with_Video_Clips_TV_Movies_YouTube_and_mtvU_in_the_College_Classroom
  • Bütüner, S. Ö., & Gür, H. (2008). Açılar ve üçgenler konusunun anlamlı öğrenme araçlarından v diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 1-18. https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3366/46482
  • Christakis, D. A., Zimmerman, F. J., DiGiuseppe, D. L., & McCarty, C. A. (2009). Early television exposure and subsequent attentional problems in children. Pediatrics, 113(4), 708-713. https://publications.aap.org/pediatrics/article-abstract/113/4/708/64000/Early-Television-Exposure-and-Subsequent
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning (4th ed.). Wiley. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9781119239086
  • Daşdemir, İ. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde coğrafi bilgi sistemleri kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Tez No. 327572) [Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Demir, M., & Rüstemoğlu, H. P. (2022). Okul öncesi dönem çocuklarının bilim insanı imajlarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 442-460. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed/issue/71535/1096143
  • Dinçel, D. (2018). Yetişkin Çevre Eğitimini Felsefe Akımları Bağlamında Değerlendirmek. Yetişkin Eğitimi Dergisi. 1(1),7-29. https://www.yetiskinegitimi.org/tr/arsiv/10-yetiskin-egitimi-dergisi-cilt-1-sayi-1-kasim-2018/21-yetiskin-cevre-egitimini-felsefe-akimlari-baglaminda-degerlendirmek
  • Doğan, A. (2016). Artırılmış gerçeklik teknolojileriyle desteklenmiş hikâye kitabı okuma deneyimi. Medeniyet Sanat Dergisi, 2(2), 121-137. https://dergipark.org.tr/tr/pub/medeniyetsanat/issue/28684/320423
  • Genç, M. (2013). Animasyonla eğitimin öğretmen adaylarının biyoloji tutumuna etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 47-61. https://dergipark.org.tr/en/pub/baebd/issue/3336/46218
  • Gentile, D. A., & Anderson, C. A. (2003). Violent video games: The effects on youth, and public policy implications. Social Issues and Policy Review, 1(1), 35-58. https://www.semanticscholar.org/paper/Violent-Video-Games%3A-The-Effects-on-Youth%2C-and-Gentile-Anderson/ceb688c5ed7cca450dd52442edfb5ca2392a8b74
  • Gonsoulin Jr, W. B. (2001). How do middle school students depict science and scientists? [Doctoral Dissertation, Mississippi State University]. Mississippi State University ProQuest Dissertations &Theses. https://www.proquest.com/openview/7e8e585c04f13566094335d9872c7348/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750&diss=y.
  • Göktaş, İ. (2022). Bilimsel süreç becerilerinin başarı amaç yönelim aracılığıyla fen bilgisi öğretmen adaylarının üniversite kimya derslerindeki fen öğrenme anlayışlarını yordaması (Tez No. 713653) [Yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Gülen, S. (2016). Tool of association concept; volume of concept. Participatory Educational Research, 3(5), 45-50. https://dergipark.org.tr/en/pub/per/issue/47594/601185
  • Güneş, A. (2013). Kil tabletlerden elektronik tabletlere: iletişim araçlarının tarihsel gelişim süreci. Humanities Sciences, 8(3), 277-300. https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsahuman/issue/19922/213212
  • Huesmann, L. R., & Moise-Titus, J. (2003). The role of media violence in violent behavior. Annual Review of Public Health, 24, 393-415. https://www.annualreviews.org/content/journals/10.1146/annurev.publhealth.26.021304.144640
  • Korkmaz, M. (2017). Din dersi öğretmenlerinin bir öğretim materyali olarak filmleri kullanma durumları. Bilimname, 2017(33), 35-66. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bilimname/issue/31536/345561
  • Mayer, R. E. (2009). Multimedia learning (2nd edition). Cambridge University Press.
  • Mayer, R. E., & Moreno, R. (2002). Animation as an aid to multimedia learning. Educational Psychology Review, 14(1), 87–99. https://doi.org/10.1023/A:1013184611077
  • Medina-Jerez, W., & Middleton, K. (2022). Examining Hispanic preservice teachers’ perceptions of scientists in a science methods course. International Journal on Studies in Education (IJonSE), 4(1), 70-87. https://ijonse.net/index.php/ijonse/article/view/62mn
  • Miles, M. B. , & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Öğretim Programları. Milli Eğitim Bakanlığı. https://www.meb.gov.tr
  • Önen Öztürk, F. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim-teknoloji-toplum hakkındaki görüşlerine bilim kurgu filmlerin etkisi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 6(2), 715-736. https://openurl.ebsco.com/EPDB%3Agcd%3A12%3A4911868/detailv2?sid=ebsco%3Aplink%3Acrawler&id=ebsco%3Adoi%3A10.14686%2Fbuefad.307540
  • Park, S., & Hopkins, K. (1993). Instructional conditions for using animated visuals in science education. Journal of Research in Science Teaching, 30(8), 791-806. https://link.springer.com/article/10.1023/A:1013184611077
  • Pekdağ, B. (2007). Bilimsel filmlerin hazırlanması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 57-84. https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3365/46480
  • Piaget, J. (1952). The origins of intelligence in children. New York: International Universities Press. https://www.bxscience.edu/ourpages/auto/2014/11/16/50007779/Piaget%20When%20Thinking%20Begins10272012_0000.pdf
  • Sarıbaş, Y. (2019). Lise biyoloji, fizik ve kimya ders kitaplarında kullanılan bilim tarihi hikâyelerinin niteliksel incelenmesi (Tez No. 591391) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Schnotz, W., & Rasch, T. (2005). Enabling, facilitating, and inhibiting effects of animations in multimedia learning: Why reduction of cognitive load can have negative results on learning. Educational Technology Research and Development, 53(3), 47–58. https://doi.org/10.1007/BF02504797
  • Thompson, T. E., & Wiegmann, B. A. (1993). Visualizing Classroom Instruction: Creating Visual Images for Preservice Teacher Education. https://eric.ed.gov/?id=ED370574
  • Tversky, B., Morrison, J. B., & Betrancourt, M. (2002). Animation: Can it facilitate? International Journal of Human-Computer Studies, 57(4), 247–262. https://doi.org/10.1006/ijhc.2002.1017
  • Ünal, G. (2009) Modellemeye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine, bilimsel süreç becerilerine, bilimsel bilgi ve varlık anlayışlarına etkisi: 7. sınıf ışık ünitesi örneği (Tez No. 231558) [Doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press. https://home.fau.edu › web › vygotsky1978
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., &Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Seçkin yayınevi
  • Yıldız, E., & Kılıç, Z. (2020). Çocuklar ve Eğitimde Medyanın Rolü: Kavram Yanılgıları ve Medya İlişkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfed/issue/65434/829839
  • Zakirman, Z., Rahayu, C., & Gusta, W. (2022). E-Animation media to improve the understanding of elementary school science learning. Jurnal Basicedu, 6(3), 3411-3419. https://jbasic.org/index.php/basicedu/article/view/2595

Investigation of Animated Movies in The Context of Visual Learning in Terms of Science Education and Science Teaching

Yıl 2024, Sayı: 46, 164 - 193, 31.12.2024

Öz

The science curriculum has been shaped based on the principles of constructivist education. In constructivist teaching, subjects should be enriched with the use of tools such as experiments, activities, cartoons, films, etc., Thus, it is essential to ensure that the teaching environment is structured with different methods and techniques. One of the tools that can enable students to be active during teaching process is visual learning tools. In this context, it is thought that animated movies can be very effective visual tools, depending on the age group of the students studied in the research. This research aims to examine animated movies as one of the visual learning tools in the context of science education and science teaching. The research was conducted through document review, one of the qualitative research methods. The films in the study were determined from among those with the highest scores according to the IMDb list; additionally, they were presented to three experts in the field of science education, and based on their opinions, 6 films were included in the scope of the research. The analysis of data was carried out using content analysis. The results obtained from the research highlighted topics such as the type of information children acquire after watching animated films, the selection of films appropriate for different age groups, and how these films can be utilized in the context of science education and science teaching.

Kaynakça

  • Altay, S. (2022). Bilimin doğası ve sosyobilimsel konular etkinlikleriyle desteklenen araştırmaya dayalı öğretimin dördüncü sınıfların fen öğrenmelerine etkisi (Tez No. 727545) [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Amrullah, A. R., Suryanti, S., & Suprapto, N. (2022). The development of kinemaster animation video as a media to improve science literacy in elementary schools. PENDIPA Journal of Science Education, 6(1), 151-161. https://www.researchgate.net/publication/356868169_The_Development_of_Kinemaster_Animation_Video_as_a_Media_to_Improve_Science_Literacy_in_Elementary_Schools
  • Anderson, C. A., & Dill, K. E. (2000). Video games and aggressive thoughts and behavior in the laboratory and in life. Journal of Personality and Social Psychology, 78(4), 772-790. https://www.apa.org › pubs › releases › psp784772
  • Arıkan, A. (2002). Yedi on iki yaş grubu çocuklara çizgi film yöntemi ile müze eğitiminin verilmesi. Selçuk İletişim, 2(3), 22-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19005/200985
  • Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. Sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3) 147-157. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6758/90893
  • Ayas, A., Özmen, H., & Coştu, B., (2002). Lise öğrencilerinin buharlaşma kavramı ile ilgili anlamalarının belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 74-84. http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12397/443
  • Balım, A. G., Aydın, G., & Evrekli, E. (2006, 19-21 April). Fen ve teknoloji öğretiminde zihin haritaları ve kavram haritaları kullanmanın önemi [Sözlü sunum]. In VI. International Educational Technologies Conference, Famagusta, Turkish Republic of Northern Cyprus. https://www.academia.edu/387565/Fen_ve_teknoloji_%C3%B6%C4%9Fretiminde_zihin_haritalar%C4%B1_ve_kavram_haritalar%C4%B1_kullanman%C4%B1n_%C3%B6nemi
  • Balım, A. G., İnel, D., & Evrekli, E. (2008). Fen öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına etkisi. İlköğretim Online, 7(1), 188-202. https://dergipark.org.tr/en/pub/ilkonline/issue/8602/107141
  • Barnett, M., Wagner, H., Gatling, A., Anderson, J., Houle, M., & Kafka, A. (2006). The impact of science fiction film on student understanding of science. Journal of Science Education and Technology, 15, 179-191. https://link.springer.com/article/10.1007/s10956-006-9001-y
  • Berk, R. A. (2009). Multimedia teaching with video clips: TV, movies, YouTube, and mtvU in the college classroom. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 5(1), 1-21. https://www.researchgate.net/publication/228349436_Multimedia_Teaching_with_Video_Clips_TV_Movies_YouTube_and_mtvU_in_the_College_Classroom
  • Bütüner, S. Ö., & Gür, H. (2008). Açılar ve üçgenler konusunun anlamlı öğrenme araçlarından v diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 1-18. https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3366/46482
  • Christakis, D. A., Zimmerman, F. J., DiGiuseppe, D. L., & McCarty, C. A. (2009). Early television exposure and subsequent attentional problems in children. Pediatrics, 113(4), 708-713. https://publications.aap.org/pediatrics/article-abstract/113/4/708/64000/Early-Television-Exposure-and-Subsequent
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning (4th ed.). Wiley. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9781119239086
  • Daşdemir, İ. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde coğrafi bilgi sistemleri kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Tez No. 327572) [Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Demir, M., & Rüstemoğlu, H. P. (2022). Okul öncesi dönem çocuklarının bilim insanı imajlarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 442-460. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed/issue/71535/1096143
  • Dinçel, D. (2018). Yetişkin Çevre Eğitimini Felsefe Akımları Bağlamında Değerlendirmek. Yetişkin Eğitimi Dergisi. 1(1),7-29. https://www.yetiskinegitimi.org/tr/arsiv/10-yetiskin-egitimi-dergisi-cilt-1-sayi-1-kasim-2018/21-yetiskin-cevre-egitimini-felsefe-akimlari-baglaminda-degerlendirmek
  • Doğan, A. (2016). Artırılmış gerçeklik teknolojileriyle desteklenmiş hikâye kitabı okuma deneyimi. Medeniyet Sanat Dergisi, 2(2), 121-137. https://dergipark.org.tr/tr/pub/medeniyetsanat/issue/28684/320423
  • Genç, M. (2013). Animasyonla eğitimin öğretmen adaylarının biyoloji tutumuna etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 47-61. https://dergipark.org.tr/en/pub/baebd/issue/3336/46218
  • Gentile, D. A., & Anderson, C. A. (2003). Violent video games: The effects on youth, and public policy implications. Social Issues and Policy Review, 1(1), 35-58. https://www.semanticscholar.org/paper/Violent-Video-Games%3A-The-Effects-on-Youth%2C-and-Gentile-Anderson/ceb688c5ed7cca450dd52442edfb5ca2392a8b74
  • Gonsoulin Jr, W. B. (2001). How do middle school students depict science and scientists? [Doctoral Dissertation, Mississippi State University]. Mississippi State University ProQuest Dissertations &Theses. https://www.proquest.com/openview/7e8e585c04f13566094335d9872c7348/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750&diss=y.
  • Göktaş, İ. (2022). Bilimsel süreç becerilerinin başarı amaç yönelim aracılığıyla fen bilgisi öğretmen adaylarının üniversite kimya derslerindeki fen öğrenme anlayışlarını yordaması (Tez No. 713653) [Yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Gülen, S. (2016). Tool of association concept; volume of concept. Participatory Educational Research, 3(5), 45-50. https://dergipark.org.tr/en/pub/per/issue/47594/601185
  • Güneş, A. (2013). Kil tabletlerden elektronik tabletlere: iletişim araçlarının tarihsel gelişim süreci. Humanities Sciences, 8(3), 277-300. https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsahuman/issue/19922/213212
  • Huesmann, L. R., & Moise-Titus, J. (2003). The role of media violence in violent behavior. Annual Review of Public Health, 24, 393-415. https://www.annualreviews.org/content/journals/10.1146/annurev.publhealth.26.021304.144640
  • Korkmaz, M. (2017). Din dersi öğretmenlerinin bir öğretim materyali olarak filmleri kullanma durumları. Bilimname, 2017(33), 35-66. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bilimname/issue/31536/345561
  • Mayer, R. E. (2009). Multimedia learning (2nd edition). Cambridge University Press.
  • Mayer, R. E., & Moreno, R. (2002). Animation as an aid to multimedia learning. Educational Psychology Review, 14(1), 87–99. https://doi.org/10.1023/A:1013184611077
  • Medina-Jerez, W., & Middleton, K. (2022). Examining Hispanic preservice teachers’ perceptions of scientists in a science methods course. International Journal on Studies in Education (IJonSE), 4(1), 70-87. https://ijonse.net/index.php/ijonse/article/view/62mn
  • Miles, M. B. , & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Öğretim Programları. Milli Eğitim Bakanlığı. https://www.meb.gov.tr
  • Önen Öztürk, F. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim-teknoloji-toplum hakkındaki görüşlerine bilim kurgu filmlerin etkisi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 6(2), 715-736. https://openurl.ebsco.com/EPDB%3Agcd%3A12%3A4911868/detailv2?sid=ebsco%3Aplink%3Acrawler&id=ebsco%3Adoi%3A10.14686%2Fbuefad.307540
  • Park, S., & Hopkins, K. (1993). Instructional conditions for using animated visuals in science education. Journal of Research in Science Teaching, 30(8), 791-806. https://link.springer.com/article/10.1023/A:1013184611077
  • Pekdağ, B. (2007). Bilimsel filmlerin hazırlanması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 57-84. https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3365/46480
  • Piaget, J. (1952). The origins of intelligence in children. New York: International Universities Press. https://www.bxscience.edu/ourpages/auto/2014/11/16/50007779/Piaget%20When%20Thinking%20Begins10272012_0000.pdf
  • Sarıbaş, Y. (2019). Lise biyoloji, fizik ve kimya ders kitaplarında kullanılan bilim tarihi hikâyelerinin niteliksel incelenmesi (Tez No. 591391) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Schnotz, W., & Rasch, T. (2005). Enabling, facilitating, and inhibiting effects of animations in multimedia learning: Why reduction of cognitive load can have negative results on learning. Educational Technology Research and Development, 53(3), 47–58. https://doi.org/10.1007/BF02504797
  • Thompson, T. E., & Wiegmann, B. A. (1993). Visualizing Classroom Instruction: Creating Visual Images for Preservice Teacher Education. https://eric.ed.gov/?id=ED370574
  • Tversky, B., Morrison, J. B., & Betrancourt, M. (2002). Animation: Can it facilitate? International Journal of Human-Computer Studies, 57(4), 247–262. https://doi.org/10.1006/ijhc.2002.1017
  • Ünal, G. (2009) Modellemeye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine, bilimsel süreç becerilerine, bilimsel bilgi ve varlık anlayışlarına etkisi: 7. sınıf ışık ünitesi örneği (Tez No. 231558) [Doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press. https://home.fau.edu › web › vygotsky1978
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., &Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Seçkin yayınevi
  • Yıldız, E., & Kılıç, Z. (2020). Çocuklar ve Eğitimde Medyanın Rolü: Kavram Yanılgıları ve Medya İlişkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfed/issue/65434/829839
  • Zakirman, Z., Rahayu, C., & Gusta, W. (2022). E-Animation media to improve the understanding of elementary school science learning. Jurnal Basicedu, 6(3), 3411-3419. https://jbasic.org/index.php/basicedu/article/view/2595
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen Bilgisi Eğitimi
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fatma Önen Öztürk 0000-0002-6160-4671

Tuğçe Küçükali 0009-0000-6348-5031

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 20 Eylül 2024
Kabul Tarihi 13 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Önen Öztürk, F., & Küçükali, T. (2024). Görsel Öğrenme Bağlamında Animasyon Filmlerin Fen Eğitimi ve Bilim Öğretimi Açısından İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(46), 164-193.