Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, bilimsel ve hakemli bir dergi olup eğitim bilimleri alanında yapılan araştırmaları yayımlamayı amaçlamaktadır. Dergi ortaya koyduğu bilgi, bulgu ve bakış açılarıyla bilim insanlarına, eğitim sektörü çalışanlarına, eğitim fakültesi öğrencilerine ve eğitimle ilgili diğer paydaş ve vatandaşlara hizmet etmeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, eğitimle ilgili problemlerin tespitine ve çözümüne katkıda bulunulması beklenmektedir.
Dergimizde sadece yayın yılı, örneklem büyüklüğü, araştırma yöntemi, araştırma deseni vb. açısından incelemelerin yapıldığı bibliyometrik çalışmalara ve ilgili konuda alan yazında eksiklik bulunmayan derleme çalışmalarına ve kuramsal çalışmalara yer verilmeyecektir. Aynı zamanda yüzde ve frekans gibi betimsel istatistiklerle gerçekleştirilmiş veya geçerliği güvenirliği kanıtlanmamış ölçme araçlarıyla madde düzeyinde analizlerin gerçekleştirildiği nicel çalışmalar, dergi kapsamında incelenmeyecektir. Güncelliğini yitirmiş verilerle hazırlanmış makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.
Dergide eğitim bilimleri alanında yapılmış özgün araştırma makalelerine ve derleme çalışmalarına yer verilmektedir. Aşağıda belirtilmiş konular çerçevesinde yapılmış yayınlar değerlendirmeye alınmaktadır:
• Öğretmen yetiştirme
• Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi
• Eğitim programları ve öğretim
• Ölçme ve değerlendirme
• Ölçek geliştirme çalışmaları
• Eğitim psikolojisi
• Eğitim sosyolojisi
• Eğitim felsefesi
• Eğitim politikaları
• Rehberlik ve psikolojik danışmanlık
• Öğretim teknolojileri
• Kapsayıcı eğitim
• Birleştirilmiş sınıflarda öğretim
• İlk okuma ve yazma öğretimi
• Türkçe öğretimi
• Türk dili ve edebiyatı öğretimi
• Matematik öğretimi
• Fen öğretimi
• Çevre eğitimi
• Biyoloji öğretimi
• Kimya öğretimi
• Fizik öğretimi
• Sosyal bilgiler öğretimi
• Tarih öğretimi
• Coğrafya öğretimi
• Felsefe grubu dersleri öğretimi
• Okul öncesi eğitimi
• Özel eğitim
• Yabancı dil öğretimi
• Yabancılara Türkçe öğretimi
• Sanat eğitimi
• Beden eğitimi ve spor öğretimi
• Karşılaştırmalı eğitim
• Eğitimle ilgili güncel meseleler
• Eğitimle ilgili diğer çalışmalar
ADAY MAKALELER İÇİN SİSTEME YÜKLENMESİ GEREKEN 5ADET BELGE
SÜREÇ
KURALLAR
YAZIM KURALLARI
Yazar Bilgileri
Lütfen çalışmanızı kör hakemlik sürecine uygun bir biçimde yazar ve makale bilgileri (tezden üretilme, bilimsel toplantılarda sunulma vb.) olmadan sisteme yükleyiniz. Çalışmanız kabul edildikten sonra bu bilgiler sizden istenecektir.
Özetler
Öz, 9 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı ve 150-200 sözcük arasında yazılmalıdır. Makalenin dili Türkçe ise önce öz sonra abstract, İngilizce ise önce abstract sonra öz yazılmalıdır.
Çalışmalar Türkçe ise 750-1500 kelimelik genişletilmiş İngilizce özet hazırlanmalıdır. Çalışmalar İngilizce ise 750-1500 kelimelik genişletilmiş Türkçe özet hazırlanmalıdır.
Sayfa Yapısı / Yazı Tipi
Sayfa kenar boşluklarının tüm kenarlar için 2,5 cm olmasına dikkat ediniz. Metin boyunca, Calibri (Gövde) yazı tipi ile tek satır aralığı kullanarak yazı yazınız. Metni 11 punto, iki yana yaslı, paragraf öncesi 0 nk, sonrası 8 nk, paragraftan sonra otomatik boşluk olacak şekilde yazınız. “Paragraftan sonra boşluk ekle” seçeneğini aktifleştiriniz. Manuel olarak boşluk eklemeyiniz. Paragraf başı yapmak için sekme tuşunu kullanınız. Her yeni paragrafa 1,25 cm’lik girinti ile başlayınız.
Metin İçi Kaynak Gösterimi
Metin içi kaynak gösterirken APA 7.0 Yayın İlkelerine göre hazırlanmış aşağıdaki örneklere uyunuz:
• Tek yazarlı:
o Ör: (Yılmaz, 2007) ya da Yılmaz (2007)
• İki yazarlı:
o Ör: (Yılmaz & Demir, 2007) ya da Yılmaz ve Demir (2007)
• Üç veya daha fazla yazarlı (İlk kullanım dâhil):
o Ör: (Yılmaz vd., 2007)
• Üç veya daha fazla yazarlı çalışmaların kısaltmaları aynı şekilde yazılıp karışıklığa neden olacaksa, bu karışıklığı ortadan kaldıracak kadar yazar soy ismine yer verilir.
o Ör: (Yılmaz, Demir, vd., 2007) ve (Yılmaz, Demir, Kaya, vd., 2007)
• Birden fazla atıfı bir arada vermek istediğinizde noktalı virgül kullanınız. Sıralamayı yazarların soy ismine göre alfabetik olarak yapınız.
o Ör: (Akgün & Dereli, 2013; Yılmaz, 2007)
• Kurum yazarlı alıntılarınız için ilk kullanımda hem kurum açılımını hem de kısaltmasını veriniz.
o Ör: (Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], 2018)
• Kurum yazarlı alıntılarınız için ilk kullanımlardan sonraki kullanımlarda sadece kısaltmayı kullanınız.
o Ör: (MEB, 2018)
• Aynı soy isimli yazarlarda yazarın adının baş harflerini de kullanınız.
o Ör: F. Yılmaz (2007) ile K. Yılmaz (2008)
• Aynı yazara ait aynı tarihli çalışmalar için yıl bilgisinin yanına “a, b” gibi ifadeler koyunuz. Aynı işlemi kaynakça listesi için de yapmayı unutmayınız.
o Ör: (Yılmaz, 2022a) ve (Yılmaz, 2022b)
• İkincil kaynak kullanımız için “akt.” İfadesi kullanınız.
o Ör: (Brown, 2007; akt. Yılmaz, 2015)
• Kırk kelimeden az olan doğrudan alıntılar, çift tırnak içerisinde verilir. Alıntının sayfa numarası verilmelidir.
o Ör: (Yılmaz, 2007, s. 13)
• Kırk kelimeden fazla olan doğrudan alıntılar, ayrı bir blok olarak yazılır. Sağdan ve soldan 1 cm girinti yapılır. 10 punto büyüklüğünde yazılır.
• Aynı paragrafta bahsi ikinci kez geçen kaynak, parantez içinde verilmeyecekse, ikinci kullanımda yıl bilgisi verilmeyebilir.
Tablo ve Şekiller
Tabloları vermeden önce tabloya “…Tablo 1’de verilmiştir.” gibi atıflarda bulununuz. Tablodan sonra “Tablo 1’de görüldüğü gibi...” şeklinde ifadelerle başlayarak tabloyu yorumlayınız. Tablo numarasını kalın, tablo adını italik bir şekilde yazınız. Tablo numarası ve adını kelimelerin ilk harfleri büyük olacak şekilde, 11 punto ve sola yaslı olarak tablonun üstüne yazınız. Tablo numarasından sonra tablonun ismini yazmak için bir satır aşağı ininiz. Tablodan önce boşluk bırakmayınız; ama tablodan sonra manuel olarak bir satır boşluk bırakınız. Tabloyu çerçeveye sığdırınız. Tablonun altına yapacağınız kısaltma veya sembollerle ilgili açıklamaları 9 punto büyüklüğünde öncesine boşluk bırakmadan veriniz. Tabloda tek satır aralığı kullanıp tablo içindeki satırların öncesinde ve sonrasında boşluk bırakmayınız. Tablo içerisinde 8-11 punto büyüklüğünde yazı yazabilirsiniz.
Şekilleri vermeden önce şekle “…Şekil 1’de verilmiştir.” gibi atıflarda bulununuz. Şekilden sonra “Şekil 1’de görüldüğü gibi...” şeklinde ifadelerle başlayarak şekli yorumlayınız. Şekil numarasını normal ve kalın, şekil adını italik bir şekilde yazınız. Şekil numarası ve adını kelimelerin ilk harfleri büyük olacak şekilde, 11 punto ve sola dayalı bir biçimde şeklin üstünde yazınız. Şekil numarasından sonra bir satır aşağı inerek şeklin ismini yazınız. Şekilden önce boşluk bırakmayınız; ama şekilden sonra manuel bir biçimde bir satır boşluk bırakınız. Şekli ortalayınız.
Dergi Makalesi
DOI Numaralı Makale
Yılmaz, F., & İlhan, M. (2017). Who are teachers? A study of identity hierarchy. Cogent Education, 4(1), 1-14. https://doi.org/10.1080/2331186X.2017.1384638
DOI Numarası Olmayan Makale
Yılmaz, F. (2021). Karakter eğitimi ve karakter eğitimi programları. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 234-257. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1162729
Kitap
DOI Numaralı Kitap
Jackson, L. M. (2019). The psychology of prejudice: From attitudes to social action (2. baskı). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000168-000
DOI Numarası Olmayan Kitap
Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2020). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (7. baskı). Anı Yayıncılık.
Editörlü Kitap Bölümü
Sözer, M. A., & Yılmaz, F. (2019). Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul. M. Kağan & N. Yılmaz (Ed.), Karakter ve değer eğitimi (ss. 143-154) içinde. Pegem Akademi.
Çeviri Kitap
Newbold, P., Carlson, W. L., & Thorne, B. M. (2019). İşletme ve iktisat için istatistik (Ü. Şenesen, Çev.). Literatür Yayınevi (Orijinal eserin basım tarihi 2013).
Bilimsel Toplantılarda Sunulmuş Çalışmalar
Şekerci, H., & Yılmaz, F. (2021, 12-14 Kasım). Otantik öğrenme etkinliklerinin sosyal bilgiler dersi motivasyonuna etkisi [Sözlü sunum]. 19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye.
Tezler
Yayımlanmamış Tez
Yılmaz, F. (2017). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
Bir Veri Tabanında Yayımlanmış Tez
Ağgül, C. (2022). İlkokul öğrencilerinin sahip oldukları kalıp yargı ve ön yargıların incelenmesi (Tez No. 766283) [Yüksek lisans tezi, Dicle Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
Online Kaynaklar
Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=326
*ŞABLONA UYGUN OLMAYAN
MAKALELER DEĞERLENDİRMEYE ALINMAZ.
• Yükseköğretim Kurumları Etik Davranış İlkeleri
• Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
Etik kurul belgesi gerektiren tüm çalışmalarda, etik kurul bilgilerini, makale şablonunun ilgili kısmına giriniz. Etik kurul gerektiren ve gerektirmeyen çalışmaların bilgisi için tıklayınız. Etik Kurul izinleri dışında hangi izinlerin alınması gerektiğini öğrenmek için tıklayınız. Bu konudaki gerekli tüm bilgileri "YÖNTEM" başlığının "Araştırma Etiği" alt başlığı altında veriniz.
İstatistik Editörünün Sorumlulukları
1. Nicel ve karma araştırmaların "Veri Analizi" kısmını incelemek.
2. Nicel ve karma araştırmalarının "BULGULAR" bölümünü incelemek.
3. Çalışmanın ilk iki maddede bahsi geçen unsurlar açısından uygunluğuna karar vermek, bu kararını editör ile paylaşmak.
4. Gerekli durumlarda yazarlara istatistiksel düzeltmeler önermek.
13. Her sayıda Dicle Üniversitesinden gönderilecek çalışmaların en fazla iki tanesine yer verilecektir.
14. Dicle Üniversitesinden gönderilecek çalışmaların alan editörlüğü ve hakemlikleri, kurum dışı akademisyenlerden seçilir.
15. Aynı yazara ait birden fazla çalışma yayın sürecine alınmaz
16. Aynı yazara ait iki çalışma, ardışık sayılarda yayınlanmaz. Yazarın yeni çalışma gönderebilmesi için son çalışmasının yayınlandığı sayıdan sonra en az bir sayı daha yayınlanması gerekir.
17. Çalışmalar, editör, alan editörü aşamalarındayken hakemlere gönderilmeden gerekçe belirtilerek reddedilebilir.
Dergiye üye olmak ve yayın göndermek ücretsizdir. Kabul edilen çalışmaların, dergide yayımlanması için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.