Bu araştırmanın amacı, birleştirilmiş
sınıflarda öğretim dersi kapsamında, birleştirilmiş sınıflı ilkokullardaki
uygulamaların, sınıf öğretmenliği lisans programı dördüncü sınıf öğrencilerinin
öğretmenlik tutumuna etkisinin incelenmesidir. Araştırma tek grup
öntest-sontest deneysel desendedir. Araştırmanın evrenini Yozgat Bozok
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim görmekte
olan dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Birleştirilmiş sınıflarda
öğretim dersini alan 27 öğrenci bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmenliğe
ilişkin tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma 2017 yılı şubat ve mart
aylarında gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında Yozgat’ta bulunan
birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda dört haftalık süre ile uygulama
yapılmıştır. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim dersini alan sınıf öğretmenliği
programı dördüncü sınıf öğrencileriyle deneysel işlem gerçekleştirilmiştir.
Araştırmacı tarafından hazırlanan plan kapsamında, öğrenciler tarafından,
birleştirilmiş sınıflarda ders etkinlikleri ve uygulamalar
gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde ilişkili örneklemler için t testi
uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenliğe
ilişkin tutum ölçeği öntest puanları ile sontest puanları arasında anlamlı bir
farklılık olmadığı belirlenmiştir, t(26)=1,48, p>,05.
Öğrencilerin öğretmenliğe ilişkin tutum ölçeği öntest puan ortalamaları (=4,20) ve sontest puan ortalamaları (=4,37) incelendiğinde, sınıf eğitimi
anabilim dalı son sınıf öğrencilerinin öğretmenliğe ilişkin olumlu yüksek
derecede tutum sahibi oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenliğe ilişkin tutum
ölçeği öntest puanları ile öğretmenliğe ilişkin tutum ölçeği sontest puanları
arasında anlamlı bir fark olmamasına rağmen, öğretmenlik tutumunda az da olsa
katkı sağladığı görülmektedir.
The aim of this study is to investigate the effects of the applications
in the multigrade class primary schools on the teaching attitude of the fourth
year students of the classroom teacher program in the multigrade classrooms.
The only group of research is pretest-posttest experimental design. The
population of the study is composed of the fourth grade students studying in
the Yozgat Bozok University Faculty of Education. There are 27 students in the multigrade
classrooms. Attitude scale related to teaching was used as data collection
tool. The research was conducted in February and March 2017. In the scope of
the research, a four-week period was applied in the unified class primary
schools in Yozgat. Experimental procedure was carried out with fourth grade students
in the classroom teaching program that took the teaching class in the multigrade
classes. Within the scope of the plan prepared by the researcher, lesson
activities and practices were realized by the students in the multigrade
classes. In the analysis of the data, t test was applied for the related
samples. At the end of the study, it was determined that there was no
significant difference between the pre-test and post-test scores of the attitude
scale related to teaching, t(26)=1,48, p>.05. When the mean
scores of the attitude scale (=4.20)
and posttest mean scores (=4.37)
of the students were examined, it was determined that the students of the
senior education department had a positive attitude towards teaching. Although
there was no significant difference between the pre-test scores of the attitude
scale and the posttest scores of the teaching attitude scale, it was observed
that it contributed a little to the teaching attitude.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |