Bu çalışma, 2017 yılında
güncellenmiş ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alan kazanımların
yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre bilişsel ve bilgi düzeyine göre
derinlemesine incelemek amacıyla yapılmıştır. Verilerin analizi için doküman
analizi yöntemi kullanılmıştır. Ortaokul matematik öğretim programı kapsamında
215 kazanım üç araştırmacı tarafından değerlendirilmiştir. Kazanımların
değerlendirilme süreci, ortak görüşe varma, bireysel değerlendirme,
karşılaştırma olmak üzere üçlü döngü şeklinde devam etmiştir. Yenilenmiş Bloom
Taksonomisine göre yapılan analiz sonucunda; bilişsel süreç boyutu açısından
kazanımların anlama ve uygulama basamaklarında, bilgi boyutu açısından ise
kavramsal ve işlemsel bilgi basamaklarında ağırlıkta olduğu belirlenmiştir.
Ayrıca kazanımlar sınıf seviyesi ve öğrenme alanlarına göre
değerlendirildiğinde, kazanımların bilişsel süreç boyutu açısından kısmen
benzerlik gösterdiği; bilgi boyutu açısından da farklılık gösterdiği sonucuna
varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2018 |
Submission Date | November 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |