BibTex RIS Cite

FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 334 - 350, 04.12.2015

Abstract

Fen Bilimleri Öğretim Programı’ndaki modelleme kazanımlarının önemine ve uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu çeşitli illerde Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görev yapan 20 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Fen bilgisi öğretmenleriyle yapılan mülakatlar ses kayıt cihaz ile kayıt altına alınmıştır. Ses kayıtları transkript edildikten sonra elde edilen veriler, Nvivo 9 Programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Fen bilgisi öğretmenlerinin bazı modelleme kazanımlarını yaş seviyesine uygun bulmadığı, modelleme sürecinde süre ve malzeme temini konularında sıkıntı yaşadıkları, öğrencilerin alan bilgisinin, psikomotor becerilerinin ve üst düzey düşünme becerilerinin yetersiz olduğu ve en çok konunun karmaşık olması ve zihinsel gelişim yetersizliği konularında sorun yaşadığı görülmektedir. Çalışma sonucunda karmaşık konu ve kavramların öğretilmesinde harita-diyagram-tablo, animasyon, simülasyon, analoji, ölçek modelleri gibi birden fazla model türü ile desteklenmesi önerilmiştir.

Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 334 - 350, 04.12.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Gürhan Bebek

Hakan Şevki Ayvacı

Ayşe Durmuş

Publication Date December 4, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Bebek, G., Ayvacı, H. Ş., & Durmuş, A. (2015). FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 334-350.
AMA Bebek G, Ayvacı HŞ, Durmuş A. FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. December 2015;4(2):334-350.
Chicago Bebek, Gürhan, Hakan Şevki Ayvacı, and Ayşe Durmuş. “FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, no. 2 (December 2015): 334-50.
EndNote Bebek G, Ayvacı HŞ, Durmuş A (December 1, 2015) FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 2 334–350.
IEEE G. Bebek, H. Ş. Ayvacı, and A. Durmuş, “FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, pp. 334–350, 2015.
ISNAD Bebek, Gürhan et al. “FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/2 (December 2015), 334-350.
JAMA Bebek G, Ayvacı HŞ, Durmuş A. FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;4:334–350.
MLA Bebek, Gürhan et al. “FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, 2015, pp. 334-50.
Vancouver Bebek G, Ayvacı HŞ, Durmuş A. FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;4(2):334-50.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)