BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 334 - 350, 04.12.2015

Öz

Fen Bilimleri Öğretim Programı’ndaki modelleme kazanımlarının önemine ve uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu çeşitli illerde Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görev yapan 20 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Fen bilgisi öğretmenleriyle yapılan mülakatlar ses kayıt cihaz ile kayıt altına alınmıştır. Ses kayıtları transkript edildikten sonra elde edilen veriler, Nvivo 9 Programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Fen bilgisi öğretmenlerinin bazı modelleme kazanımlarını yaş seviyesine uygun bulmadığı, modelleme sürecinde süre ve malzeme temini konularında sıkıntı yaşadıkları, öğrencilerin alan bilgisinin, psikomotor becerilerinin ve üst düzey düşünme becerilerinin yetersiz olduğu ve en çok konunun karmaşık olması ve zihinsel gelişim yetersizliği konularında sorun yaşadığı görülmektedir. Çalışma sonucunda karmaşık konu ve kavramların öğretilmesinde harita-diyagram-tablo, animasyon, simülasyon, analoji, ölçek modelleri gibi birden fazla model türü ile desteklenmesi önerilmiştir.

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 334 - 350, 04.12.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürhan Bebek

Hakan Şevki Ayvacı

Ayşe Durmuş

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bebek, G., Ayvacı, H. Ş., & Durmuş, A. (2015). FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 334-350.
AMA Bebek G, Ayvacı HŞ, Durmuş A. FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2015;4(2):334-350.
Chicago Bebek, Gürhan, Hakan Şevki Ayvacı, ve Ayşe Durmuş. “FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2015): 334-50.
EndNote Bebek G, Ayvacı HŞ, Durmuş A (01 Aralık 2015) FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 2 334–350.
IEEE G. Bebek, H. Ş. Ayvacı, ve A. Durmuş, “FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 334–350, 2015.
ISNAD Bebek, Gürhan vd. “FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/2 (Aralık 2015), 334-350.
JAMA Bebek G, Ayvacı HŞ, Durmuş A. FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;4:334–350.
MLA Bebek, Gürhan vd. “FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, 2015, ss. 334-50.
Vancouver Bebek G, Ayvacı HŞ, Durmuş A. FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;4(2):334-50.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)