Bu çalışmada, Mersin ilinin 13 ilçesinden biri olan Silifke ilçesinin gastronomi turizm potansiyelini ortaya koymak, bu açıdan güçlü ve zayıf yönlerin, fırsat ve tehditlerin değerlendirilmesi ve turizm paydaşları ile yapılan görüşmeler beraberinde yörede gastronomi turizminin geliştirilmesi, olağan alt-üst yapı vb. problemler varsa giderilmesi noktasında önerilerde bulunulması amaçlanmıştır. Silifke mutfak kültürü, yörük kültürü ve coğrafi işaretli ürünleri ile gastronomi turizmi açısından önemli tercih rotalarından olma potansiyeline sahiptir. Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Silifke ilçesinde araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve yüzyüze görüşmeyi kabul eden yiyecek içecek hizmetleri öğretmeni, akademisyen, yiyecek ve içecek işletmesi yöneticisi/işletmecisi, executive chef, insan kaynakları müdürü ve genel müdürün oluşturduğu 24 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Elde edilen bulgulara göre; “Bölgede aşçılık eğitimi veren (lise, önlisans) eğitim kurumlarının olması” ilçenin en güçlü yönünü oluştururken, “reklam ve tanıtım faaliyetlerinin yetersiz olması” ilçenin zayıf yönü olmaktadır. “Alternatif turizm potansiyelinin olması” önemli bir fırsat olarak öne çıkarken, “ulaşım konusunda yetersiz olması” faktörleri ise ilçenin gastronomi turizmi açısından sahip olduğu mevcut ve potansiyel tehdit unsurları olarak vurgulanmıştır. Bu araştırmada kullanılan verilerin toplanabilmesi için gerekli olan etik kurul izin belgesi; Muş Alparslan Üniversitesi Etik Kurulu 07.03.2024 tarihi ve 5/53 sayılı karar numarası ile alınmıştır.
1. Araştırmacıların katkı oranı beyanı / Contribution rate statement of researchers: Birinci yazar /First author % 40, İkinci yazar/Second author % 30, üçüncü Yazar/Third author %30. 2. Yazarlar tarafından herhangi bir çıkar çatışması beyan edilmemiştir (No potential conflict of interest was reported by the authors).
In this study, it is aimed to reveal the gastronomic tourism potential of Silifke district, one of the 13 districts of Mersin province, by evaluating its strengths and weaknesses, opportunities, and threats in this regard, and to make recommendations for the development of gastronomic tourism in the region and the resolution of any infrastructure problems, if present. With its culinary culture, nomadic culture, and geographically indicated products, Silifke has the potential to become an important choice route for gastronomic tourism. The interview technique was used as a qualitative data collection method in the research. A total of 24 individuals, including food and beverage service teachers, academics, food and beverage business managers/operators, executive chefs, human resources managers, and general managers who voluntarily participated in the research and agreed to face-to-face interviews, formed the sample of the study. According to the findings, while the presence of educational institutions providing culinary education (high school, associate degree) constitutes the strongest aspect, the inadequacy of advertising and promotional activities represents the district's weakness. The presence of alternative tourism potential emerges as a significant opportunity, while factors such as inadequate transportation are highlighted as existing and potential threat factors for the district in terms of gastronomic tourism. In order to collect the data used in this research, the necessary ethical approval was obtained from the Muş Alparslan University Ethics Committee with decision number 5/53 dated 07.03.2024.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism Policy |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | August 29, 2024 |
Publication Date | August 30, 2024 |
Submission Date | May 3, 2024 |
Acceptance Date | July 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.