Research Article
BibTex RIS Cite

Silifke Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi ile Değerlendirilmesi

Year 2024, Volume: 12 Issue: 2, 624 - 640, 30.08.2024
https://doi.org/10.18506/anemon.1478031

Abstract

Bu çalışmada, Mersin ilinin 13 ilçesinden biri olan Silifke ilçesinin gastronomi turizm potansiyelini ortaya koymak, bu açıdan güçlü ve zayıf yönlerin, fırsat ve tehditlerin değerlendirilmesi ve turizm paydaşları ile yapılan görüşmeler beraberinde yörede gastronomi turizminin geliştirilmesi, olağan alt-üst yapı vb. problemler varsa giderilmesi noktasında önerilerde bulunulması amaçlanmıştır. Silifke mutfak kültürü, yörük kültürü ve coğrafi işaretli ürünleri ile gastronomi turizmi açısından önemli tercih rotalarından olma potansiyeline sahiptir. Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Silifke ilçesinde araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve yüzyüze görüşmeyi kabul eden yiyecek içecek hizmetleri öğretmeni, akademisyen, yiyecek ve içecek işletmesi yöneticisi/işletmecisi, executive chef, insan kaynakları müdürü ve genel müdürün oluşturduğu 24 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Elde edilen bulgulara göre; “Bölgede aşçılık eğitimi veren (lise, önlisans) eğitim kurumlarının olması” ilçenin en güçlü yönünü oluştururken, “reklam ve tanıtım faaliyetlerinin yetersiz olması” ilçenin zayıf yönü olmaktadır. “Alternatif turizm potansiyelinin olması” önemli bir fırsat olarak öne çıkarken, “ulaşım konusunda yetersiz olması” faktörleri ise ilçenin gastronomi turizmi açısından sahip olduğu mevcut ve potansiyel tehdit unsurları olarak vurgulanmıştır. Bu araştırmada kullanılan verilerin toplanabilmesi için gerekli olan etik kurul izin belgesi; Muş Alparslan Üniversitesi Etik Kurulu 07.03.2024 tarihi ve 5/53 sayılı karar numarası ile alınmıştır.

Ethical Statement

1. Araştırmacıların katkı oranı beyanı / Contribution rate statement of researchers: Birinci yazar /First author % 40, İkinci yazar/Second author % 30, üçüncü Yazar/Third author %30. 2. Yazarlar tarafından herhangi bir çıkar çatışması beyan edilmemiştir (No potential conflict of interest was reported by the authors).

References

  • Aksoy, M., & Sezgi, G. (2015). Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomik Unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Akturfan, M., Çınar, Z., & Özata, E. (2022). Karaman İlinin Gastronomi Turizmi Potansiyelinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. The Journal of GastroMedia, 1(1), 19-29.
  • Altınel, H. (2009). Gastronomide Menü Yönetimi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aslan, H. (2010). Gastronomi Turizminin Turizm Eğitimi Programlarındaki Yeri ve Önemi –Bir Uygulama–. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Bağcı, H. R., & Topal, V. (2022). Göksu Deltası’nda (Silifke/Mersin) Tarımsal Değişiklikler. Coğrafi Bilimler Dergisi, 20(2), 407-432.
  • Bali, A. (2017). Halk Oyunları Üzerine Halkbilimsel Bir Araştırma: Mersin İli Silifke İlçesi Örneği. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi (33), 78-91.
  • Ballı, E. (2016). Gastronomi Turizmi Açısından Adana Sokak Lezzetleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1), 3-17.
  • Berk, H., Türker, M., & Berk, Ş. (2022). Nükleer Santralin Turizme Olası Etkileri: Silifke Örneği. Journal of Tourism Economics and Business Studies, 4(2), 175-191.
  • Bertella, G. (2011). Knowledge in Food Tourism: The Case of Lofoten and Maremma Toscana. Current Issues in Tourism, 14(4), 355-371.
  • Bucak, T., & Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye’de Gastronomi Turizmi Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(30), 203-216.
  • Canbolat, E., Keleş, Y., & Akbaş, Y. Z. (2016). Gastronomi Turizmi Kapsamında Samsun Mutfağına Özgü Turistik Bir Ürün: Bafra Pidesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(4), 75-87.
  • Cömert, M., & Özkaya, F. D. (2014). Gastronomi Turizminde Türk Mutfağının Önemi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 2(2), 62-66.
  • Demir, Ö., & Bakar, N. (2014). Silifke Yörüklerinde Doğum, Evlenme ve Ölüm Gelenekleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1(35), 111-133.
  • Durgun, A. (2007). Isparta Turizminin Swot Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 93-109.
  • Emekli, G. (2005). Avrupa Birliği’nde Turizm Politikaları ve Türkiye’de Kültürel Turizm. Ege Coğrafya Dergisi, 14, 99-107.
  • Eryılmaz, G., & Çömelekli, T. (2020). Silifke İlçesinin Agro Turizm Potansiyelinin Swot Analizi Kapsamında Değerlendirilmesi. Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 4(1), 23-34.
  • Eryılmaz, G., & Orhan, H. C. (2021). Elazığ İli Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi ile Değerlendirilmesi. Journal of Tourism Studies, 3(2), 1-18.
  • Fidan, D. (2021). Arkeolojik Yüzey Araştırması Tahmin Haritalarının Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri ile Oluşturulması: Mersin İli, Silifke İlçesi Örneği. Türkiye Coğrafi Bilgi Sistemleri Dergisi, 3(1), 10-23.
  • Genç, M. (2003). Silifke Türkmenlerinde Dokuma ve Boyama Özellikleri. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Genç, R. (2014). Uluslararası Otel ve Restoran Yönetimi (İlkeler, Kavramlar, Uluslararası Kaide ve Kurallar). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Gülen, M. (2017). Gastronomi Turizm Potansiyeli ve Geliştirilmesi Kapsamında Afyonkarahisar İlinin Değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 31-42.
  • Güngör, S., & Arslan, M. (2004). Turizm ve Rekreasyon Stratejileri Için Swot Analizi, Görsel Kalite Değerlendirmesi, Turizm Tesislerinin Beğenilirliği ve Turizm Tesisleri Durum Analizi Uygulamasi: Beyşehir İlçesi Örneği. Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences, 18(33), 68-72.
  • Hatipoğlu, A. (2010). İnançların Gastronomi Üzerine Etkileri Bodrumdaki Beş Yıldızlı Otellerin Mutfak Yöneticilerinin Görüşlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kaşlı, M., Cankül, D., Köz, E. N., & Ekici, A. (2015). Gastronomik Miras ve Sürdürülebilirlik: Eskişehir Örneği. Eko-Gastronomi Dergisi, 1(2), 27-46.
  • Kesici, M. (2012). Kırsal Turizme Olan Talepte Yöresel Yiyecek ve İçecek Kültürünün Rolü. KMÜ Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 14(23), 33-37.
  • Kivela, J., & Crotts, J. C. (2006). Tourism and Gastronomy: Gastronomy's İnfluence On How Tourists Experience A Destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30(3), 354-377.
  • Kızılaslan, N., & Ünal, T. (2014). Tokat İlinin Ekoturizm/Kırsal Turizm Potansiyeli ve Swot Analizi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi(9), 45-61.
  • Küçükaltan, G. (2009). ‘Küreselleşme Sürecinde Gastronomide Yöresel Tatların Turistlerin Destinasyon Tercihlerine ve Ülke Ekonomilerine Etkileri. 3. Ulusal Gastronomi Sempozyumu. Antalya.
  • Küçükkömürler, S., Şırvan, N. B., & Sezgin, A. C. (2018). Dünyada ve Türkiye’de Gastronomi Turizmi. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 78-85.
  • Mason, M. (2010). Sample Size and Saturation in PhD Studies Using Qualitative Interviews. Forum: qualitative social research, 11(3), 1-13.
  • Ongun, U., Gövdere, B., & Çiçek, U. (2016). Yeşilova’nın Kırsal Turizm Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(16), 75-88.
  • Özdemir, G., & Altıner, D. D. (2019). Gastronomi Kavramları ve Gastronomi Turizmi Üzerine Bir İnceleme. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 1-14.
  • Quan, S., & Wang, N. (2003). Towards a Structural Model of The Tourist Experience: An İllustration From Food Experiences in Tourism. Tourism Management, 25(3), 297-305.
  • Saçlı, Ç. (2020). Festival Memnuniyeti ile Kültürel Etkileşim Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 505-521.
  • Samancı, Ö. (2020). Gastronomi: Disiplinler Arası Bir Buluşma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 31(1), 92-95.
  • Saygın, M. (2016). Kent Stratejisi: Silifke Kent stratejisi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Shenoy, S. S. (2005). Food Tourısm and The Culınary Tourıst. A Thesis Presented to the Graduate School of Clemson University.
  • Son, L. (2018). Bazı Sofralık Kayısı Çeşitlerinin Silifke/Mersin Ekolojik Koşullarındaki Verim ve Kalite Özellikleri Üzerine Araştırmalar. Çukurova Tarım Gıda Bil. Der., 33(2), 17-22.
  • Sormaz, Ü., Madenci, A. B., & Yılmaz, M. (2020). Konya İli Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(28), 115-129.
  • Süslü, C., Eryılmaz, G., & Demir, E. (2019). Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1074-1090.
  • Şengül, S., & Türkay, O. (2016). Akdeniz Mutfak Kültürünün Gastronomi Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1), 86-99.
  • Teyin , G., Sormaz, Ü., Nizamlıoğlu, H. F., & Onur, N. (2021). Şile İlçesinin Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi ile Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), 3018-3035.
  • Türk, O. (2021). Muş İlinin Gastronomi Turizmi Potansiyeli ve Swot Analizi. The Journal of International Social Research, 14(77), 1203-1213.
  • Türk Patent ve Marka Kuruluşu. (2024). https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=33&tur=&urunGrubu=&adi= adresinden alındı (Erişim Tarihi: 29.04.2023).
  • Yakar, M., Yılmaz, H. M., Yıldız, F., Zeybek , M., Şentürk, H., & Çelik, H. (2009). Silifke-Mersin Bölgesinde Roma Dönemi Eserlerinin 3 Boyutlu Modelleme Çalışması ve Animasyonu. Jeodezi,Jeoinformasyon ve Arazi Yönetimi Dergisi(101), 1-6.
  • Yeşiltaş, M., Çeken, H., & Öztürk, İ. (2009). Karadeniz Bölgesindeki Turizm Olanaklarının Swot Analizi ile Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 250-269.
  • Yıldız, M., & Yılmaz, M. (2019). Türkiye’de Gastronomi Turizmi Üzerine Bir Literatür İncelemesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 4, 51-60.
  • Yıldız, Ö. E. (2016). Turistik Ürün Olarak Gastronomi. H. Kurgun, & B. D. Özşeker içinde, Gastronomi ve Turizm (s. 27-44). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yun, D., Hennessey, S. M., & MacDonald, R. (2011). Understanding Culinary Tourists: Segmentations Based on Past Culinary Experiences and Attitudes Toward Food-Related Behaviour. ICHRIE Conference, (s. 1-13).
  • Zağralı, E. (2014). Destinasyon çekicilik unsuru olarak mutfak turizmi (İzmir yarımadası örneği). (Yüksek Lisans Tezi). İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.

Assessment of Silifke Gastronomic Tourism Potential through SWOT Analysis

Year 2024, Volume: 12 Issue: 2, 624 - 640, 30.08.2024
https://doi.org/10.18506/anemon.1478031

Abstract

In this study, it is aimed to reveal the gastronomic tourism potential of Silifke district, one of the 13 districts of Mersin province, by evaluating its strengths and weaknesses, opportunities, and threats in this regard, and to make recommendations for the development of gastronomic tourism in the region and the resolution of any infrastructure problems, if present. With its culinary culture, nomadic culture, and geographically indicated products, Silifke has the potential to become an important choice route for gastronomic tourism. The interview technique was used as a qualitative data collection method in the research. A total of 24 individuals, including food and beverage service teachers, academics, food and beverage business managers/operators, executive chefs, human resources managers, and general managers who voluntarily participated in the research and agreed to face-to-face interviews, formed the sample of the study. According to the findings, while the presence of educational institutions providing culinary education (high school, associate degree) constitutes the strongest aspect, the inadequacy of advertising and promotional activities represents the district's weakness. The presence of alternative tourism potential emerges as a significant opportunity, while factors such as inadequate transportation are highlighted as existing and potential threat factors for the district in terms of gastronomic tourism. In order to collect the data used in this research, the necessary ethical approval was obtained from the Muş Alparslan University Ethics Committee with decision number 5/53 dated 07.03.2024.

References

  • Aksoy, M., & Sezgi, G. (2015). Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomik Unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Akturfan, M., Çınar, Z., & Özata, E. (2022). Karaman İlinin Gastronomi Turizmi Potansiyelinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. The Journal of GastroMedia, 1(1), 19-29.
  • Altınel, H. (2009). Gastronomide Menü Yönetimi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aslan, H. (2010). Gastronomi Turizminin Turizm Eğitimi Programlarındaki Yeri ve Önemi –Bir Uygulama–. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Bağcı, H. R., & Topal, V. (2022). Göksu Deltası’nda (Silifke/Mersin) Tarımsal Değişiklikler. Coğrafi Bilimler Dergisi, 20(2), 407-432.
  • Bali, A. (2017). Halk Oyunları Üzerine Halkbilimsel Bir Araştırma: Mersin İli Silifke İlçesi Örneği. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi (33), 78-91.
  • Ballı, E. (2016). Gastronomi Turizmi Açısından Adana Sokak Lezzetleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1), 3-17.
  • Berk, H., Türker, M., & Berk, Ş. (2022). Nükleer Santralin Turizme Olası Etkileri: Silifke Örneği. Journal of Tourism Economics and Business Studies, 4(2), 175-191.
  • Bertella, G. (2011). Knowledge in Food Tourism: The Case of Lofoten and Maremma Toscana. Current Issues in Tourism, 14(4), 355-371.
  • Bucak, T., & Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye’de Gastronomi Turizmi Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(30), 203-216.
  • Canbolat, E., Keleş, Y., & Akbaş, Y. Z. (2016). Gastronomi Turizmi Kapsamında Samsun Mutfağına Özgü Turistik Bir Ürün: Bafra Pidesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(4), 75-87.
  • Cömert, M., & Özkaya, F. D. (2014). Gastronomi Turizminde Türk Mutfağının Önemi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 2(2), 62-66.
  • Demir, Ö., & Bakar, N. (2014). Silifke Yörüklerinde Doğum, Evlenme ve Ölüm Gelenekleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1(35), 111-133.
  • Durgun, A. (2007). Isparta Turizminin Swot Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 93-109.
  • Emekli, G. (2005). Avrupa Birliği’nde Turizm Politikaları ve Türkiye’de Kültürel Turizm. Ege Coğrafya Dergisi, 14, 99-107.
  • Eryılmaz, G., & Çömelekli, T. (2020). Silifke İlçesinin Agro Turizm Potansiyelinin Swot Analizi Kapsamında Değerlendirilmesi. Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 4(1), 23-34.
  • Eryılmaz, G., & Orhan, H. C. (2021). Elazığ İli Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi ile Değerlendirilmesi. Journal of Tourism Studies, 3(2), 1-18.
  • Fidan, D. (2021). Arkeolojik Yüzey Araştırması Tahmin Haritalarının Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri ile Oluşturulması: Mersin İli, Silifke İlçesi Örneği. Türkiye Coğrafi Bilgi Sistemleri Dergisi, 3(1), 10-23.
  • Genç, M. (2003). Silifke Türkmenlerinde Dokuma ve Boyama Özellikleri. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Genç, R. (2014). Uluslararası Otel ve Restoran Yönetimi (İlkeler, Kavramlar, Uluslararası Kaide ve Kurallar). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Gülen, M. (2017). Gastronomi Turizm Potansiyeli ve Geliştirilmesi Kapsamında Afyonkarahisar İlinin Değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 31-42.
  • Güngör, S., & Arslan, M. (2004). Turizm ve Rekreasyon Stratejileri Için Swot Analizi, Görsel Kalite Değerlendirmesi, Turizm Tesislerinin Beğenilirliği ve Turizm Tesisleri Durum Analizi Uygulamasi: Beyşehir İlçesi Örneği. Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences, 18(33), 68-72.
  • Hatipoğlu, A. (2010). İnançların Gastronomi Üzerine Etkileri Bodrumdaki Beş Yıldızlı Otellerin Mutfak Yöneticilerinin Görüşlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kaşlı, M., Cankül, D., Köz, E. N., & Ekici, A. (2015). Gastronomik Miras ve Sürdürülebilirlik: Eskişehir Örneği. Eko-Gastronomi Dergisi, 1(2), 27-46.
  • Kesici, M. (2012). Kırsal Turizme Olan Talepte Yöresel Yiyecek ve İçecek Kültürünün Rolü. KMÜ Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 14(23), 33-37.
  • Kivela, J., & Crotts, J. C. (2006). Tourism and Gastronomy: Gastronomy's İnfluence On How Tourists Experience A Destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30(3), 354-377.
  • Kızılaslan, N., & Ünal, T. (2014). Tokat İlinin Ekoturizm/Kırsal Turizm Potansiyeli ve Swot Analizi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi(9), 45-61.
  • Küçükaltan, G. (2009). ‘Küreselleşme Sürecinde Gastronomide Yöresel Tatların Turistlerin Destinasyon Tercihlerine ve Ülke Ekonomilerine Etkileri. 3. Ulusal Gastronomi Sempozyumu. Antalya.
  • Küçükkömürler, S., Şırvan, N. B., & Sezgin, A. C. (2018). Dünyada ve Türkiye’de Gastronomi Turizmi. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 78-85.
  • Mason, M. (2010). Sample Size and Saturation in PhD Studies Using Qualitative Interviews. Forum: qualitative social research, 11(3), 1-13.
  • Ongun, U., Gövdere, B., & Çiçek, U. (2016). Yeşilova’nın Kırsal Turizm Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(16), 75-88.
  • Özdemir, G., & Altıner, D. D. (2019). Gastronomi Kavramları ve Gastronomi Turizmi Üzerine Bir İnceleme. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 1-14.
  • Quan, S., & Wang, N. (2003). Towards a Structural Model of The Tourist Experience: An İllustration From Food Experiences in Tourism. Tourism Management, 25(3), 297-305.
  • Saçlı, Ç. (2020). Festival Memnuniyeti ile Kültürel Etkileşim Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 505-521.
  • Samancı, Ö. (2020). Gastronomi: Disiplinler Arası Bir Buluşma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 31(1), 92-95.
  • Saygın, M. (2016). Kent Stratejisi: Silifke Kent stratejisi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Shenoy, S. S. (2005). Food Tourısm and The Culınary Tourıst. A Thesis Presented to the Graduate School of Clemson University.
  • Son, L. (2018). Bazı Sofralık Kayısı Çeşitlerinin Silifke/Mersin Ekolojik Koşullarındaki Verim ve Kalite Özellikleri Üzerine Araştırmalar. Çukurova Tarım Gıda Bil. Der., 33(2), 17-22.
  • Sormaz, Ü., Madenci, A. B., & Yılmaz, M. (2020). Konya İli Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(28), 115-129.
  • Süslü, C., Eryılmaz, G., & Demir, E. (2019). Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1074-1090.
  • Şengül, S., & Türkay, O. (2016). Akdeniz Mutfak Kültürünün Gastronomi Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1), 86-99.
  • Teyin , G., Sormaz, Ü., Nizamlıoğlu, H. F., & Onur, N. (2021). Şile İlçesinin Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi ile Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), 3018-3035.
  • Türk, O. (2021). Muş İlinin Gastronomi Turizmi Potansiyeli ve Swot Analizi. The Journal of International Social Research, 14(77), 1203-1213.
  • Türk Patent ve Marka Kuruluşu. (2024). https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=33&tur=&urunGrubu=&adi= adresinden alındı (Erişim Tarihi: 29.04.2023).
  • Yakar, M., Yılmaz, H. M., Yıldız, F., Zeybek , M., Şentürk, H., & Çelik, H. (2009). Silifke-Mersin Bölgesinde Roma Dönemi Eserlerinin 3 Boyutlu Modelleme Çalışması ve Animasyonu. Jeodezi,Jeoinformasyon ve Arazi Yönetimi Dergisi(101), 1-6.
  • Yeşiltaş, M., Çeken, H., & Öztürk, İ. (2009). Karadeniz Bölgesindeki Turizm Olanaklarının Swot Analizi ile Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 250-269.
  • Yıldız, M., & Yılmaz, M. (2019). Türkiye’de Gastronomi Turizmi Üzerine Bir Literatür İncelemesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 4, 51-60.
  • Yıldız, Ö. E. (2016). Turistik Ürün Olarak Gastronomi. H. Kurgun, & B. D. Özşeker içinde, Gastronomi ve Turizm (s. 27-44). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yun, D., Hennessey, S. M., & MacDonald, R. (2011). Understanding Culinary Tourists: Segmentations Based on Past Culinary Experiences and Attitudes Toward Food-Related Behaviour. ICHRIE Conference, (s. 1-13).
  • Zağralı, E. (2014). Destinasyon çekicilik unsuru olarak mutfak turizmi (İzmir yarımadası örneği). (Yüksek Lisans Tezi). İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism Policy
Journal Section Research Article
Authors

Hüsnü Kasar 0000-0002-4343-5229

Ayşe Büşra Madenci 0000-0001-9987-6771

Yılmaz Seçim 0000-0002-9112-7650

Early Pub Date August 29, 2024
Publication Date August 30, 2024
Submission Date May 3, 2024
Acceptance Date July 31, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Kasar, H., Madenci, A. B., & Seçim, Y. (2024). Silifke Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi ile Değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 624-640. https://doi.org/10.18506/anemon.1478031

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.