Açıköğretim öğrencilerinin kitap alma durumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yıl 2016,
Cilt: 2 Sayı: 3, 151 - 169, 31.07.2016
Murat Akyıldız
,
İlker Usta
Muhammet Recep Okur
,
Gökhan Kuş
Öz
Son yıllarda artan eğitim materyallerinin online ortama aktarılması eğilimine rağmen Açıköğretim sisteminde hala temel eğitim materyali basılı kitaptır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok sık kullanılmadığı dönemlerde kitap Açıköğretim sisteminde temel eğitim materyali olarak büyük yaygınlık kazanmıştır. Kitap pek çok yazar tarafından uzaktan öğrenme sistemlerinde önemli bir materyal olarak tanımlanmıştır. Basılı kitapların öğrenciler tarafından alınma oranları son yıllarda dikkate değer bir düşme göstermiştir. Bu düşme eğilimi ile öğrenci başarısı arasında bir ilişki olup olmadığını test etmek amacıyla bu araştırma tasarlanmıştır. Elde edilen sonuçlar kitap alma ve almama oranları ile öğrenci başarısının çeşitli yönleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır. Kitap alma oranları ile öğrenci başarısının birlikte düşme eğilimi gösterdiği saptanmıştır.
Kaynakça
- Aydın, B. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal değerlendirme, geliştirme, Ed. Ferhan
Odabaşı, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
Bodur, F. (2010). Uzaktan öğretim ders kitaplarındaki görsel öğelerin öğrenmeye katkıları
“Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi”
Eskişehir.
Eşgi, N. (2006). Web temelli öğretimde basılı materyal ve yüz yüze öğretimin öğrenci
başarısı üzerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 459-473.
Gökdağ, D. (1986). Uzaktan öğretimde basılı materyaller. Anadolu Üniversitesi Yayınları,
Eskişehir.
Hakan A., Özgür A. Z., Toprak E., Aydın S. ve Fırat M. (2013). Açıköğretim öğrencilerinin
özellikleri ile öğrenme ve iletişim ortamlarına ilişkin eğilimleri. Eskişehir: Anadolu
Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını No:2004.
Hakan, A. (1991). Eğitim önlisans programının değerlendirilmesi. Eskişehir: Anadolu
Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
Hakan, A. (1996). Eğitim Batı Avrupa Açıköğretim programlarının değerlendirilmesi.
Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayın No:494.
Kablan, Z., Topan, B., & Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik
düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1629-
1644.
Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Koçdar, S. (2006). Uzaktan eğitim ders kitaplarının geribildirim açısından değerlendirilmesi:
Anadolu Üniversitesi'nin uzaktan eğitim veren İşletme ve İktisat Fakülteleri örneği.
Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Özkul, A. E. ve Aydın, C. H. (2012). Öğrenci adaylarının açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik
görüşleri. Akademik Bilişim 2012, Uşak: Uşak Üniversitesi.
Sowell, E. J. (1989). Effects of manipulative materials in mathematics instruction. Journal for
Research in Mathematics Education, 20(5), 498-505.
Steward, D, Keegan D. ve Holmberg B. (1983). Distance education: International
perspectives. New York: St.Martin’s Press, Inc.
Suydam, M. N., & Higgins, J. L. (1977). Activity-based learning in elementary school
mathematics: Recommendations from research. ERIC Center for Science, Mathematics,
and Environmental Education, Columbus, Ohio.
Usta, İ. (2015). Açıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Önlisans programının değerlendirilmesi
ve geliştirilmesine yönelik öneriler. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.