Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Açıköğretim öğrencilerinin kitap alma durumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 151 - 169, 31.07.2016

Öz

Son yıllarda artan eğitim materyallerinin online ortama aktarılması eğilimine rağmen Açıköğretim sisteminde hala temel eğitim materyali basılı kitaptır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok sık kullanılmadığı dönemlerde kitap Açıköğretim sisteminde temel eğitim materyali olarak büyük yaygınlık kazanmıştır. Kitap pek çok yazar tarafından uzaktan öğrenme sistemlerinde önemli bir materyal olarak tanımlanmıştır. Basılı kitapların öğrenciler tarafından alınma oranları son yıllarda dikkate değer bir düşme göstermiştir. Bu düşme eğilimi ile öğrenci başarısı arasında bir ilişki olup olmadığını test etmek amacıyla bu araştırma tasarlanmıştır. Elde edilen sonuçlar kitap alma ve almama oranları ile öğrenci başarısının çeşitli yönleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır. Kitap alma oranları ile öğrenci başarısının birlikte düşme eğilimi gösterdiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Aydın, B. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal değerlendirme, geliştirme, Ed. Ferhan Odabaşı, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. Bodur, F. (2010). Uzaktan öğretim ders kitaplarındaki görsel öğelerin öğrenmeye katkıları “Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi” Eskişehir. Eşgi, N. (2006). Web temelli öğretimde basılı materyal ve yüz yüze öğretimin öğrenci başarısı üzerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 459-473. Gökdağ, D. (1986). Uzaktan öğretimde basılı materyaller. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Hakan A., Özgür A. Z., Toprak E., Aydın S. ve Fırat M. (2013). Açıköğretim öğrencilerinin özellikleri ile öğrenme ve iletişim ortamlarına ilişkin eğilimleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını No:2004. Hakan, A. (1991). Eğitim önlisans programının değerlendirilmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. Hakan, A. (1996). Eğitim Batı Avrupa Açıköğretim programlarının değerlendirilmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayın No:494. Kablan, Z., Topan, B., & Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1629- 1644. Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Koçdar, S. (2006). Uzaktan eğitim ders kitaplarının geribildirim açısından değerlendirilmesi: Anadolu Üniversitesi'nin uzaktan eğitim veren İşletme ve İktisat Fakülteleri örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Özkul, A. E. ve Aydın, C. H. (2012). Öğrenci adaylarının açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik görüşleri. Akademik Bilişim 2012, Uşak: Uşak Üniversitesi. Sowell, E. J. (1989). Effects of manipulative materials in mathematics instruction. Journal for Research in Mathematics Education, 20(5), 498-505. Steward, D, Keegan D. ve Holmberg B. (1983). Distance education: International perspectives. New York: St.Martin’s Press, Inc. Suydam, M. N., & Higgins, J. L. (1977). Activity-based learning in elementary school mathematics: Recommendations from research. ERIC Center for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, Ohio. Usta, İ. (2015). Açıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Önlisans programının değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik öneriler. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Akyıldız

İlker Usta Bu kişi benim

Muhammet Recep Okur

Gökhan Kuş

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akyıldız, M., Usta, I., Okur, M. R., Kuş G. (2016). Açıköğretim öğrencilerinin kitap alma durumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 151-169.