Eğitimden, toplumsallaştırma ve var olan politik sistemin
sürekliliğini sağlamanın yanı sıra, üretim sürecinin temel bir girdisi olan
insan gücünü yetiştirme (ve böylece gerek birey ve gerekse toplum için
gelecekteki getirisi yüksek bir yatırım olma) işlevleri beklenir. Eğitimin
ekonomik işlevi olarak adlandırılan son işlev, üretim sistemi içinde işgücü
piyasasının nitelik istemi ile sunulan nitelikler arasındaki uygunluk sorunu
üzerinde odaklanır. Üretim sürecinde talep edilen niteliklerin üretimi için,
gerek yüksek getiri beklentisi içinde olan bireylerin, gerekse ulusal gelir
artışı beklentisiyle kamu kesiminin eğitim yatırımlarına yönelmesi beklenir.
Verimlilik, kişisel kazançlar** ve ulusal gelir artışında eğitimin katkısına
ilişkin her kanıt, eğitim yatırımları ve diğer eğitim politikaları için ussal
bir temel hazırlamaktadır. Bu çalışmada, eğitimle kazandırılan nitelikler,
verimlilik, kazançlar arasındaki ilişkiler ile eğitimin parasal olmayan
getirileri ve dışsallıklara ilişkin tartışmalar, farklı yaklaşımların perspektifinden
incelenmiş, tartışmaların eğitim politikaları açısından doğurguları gözden
geçirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 32 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0