Araştırmada, 5. sınıf öğrencilerinin okul olgusuna
yönelik algılarının metaforlarla ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırma,
nitel araştırma desenlerinden “olgubilim” ile uyumludur. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2016-2017 öğretim yılının güz döneminde farklı illerde ve farklı okul
türlerinde öğrenim gören 85 öğrenci oluşturmuştur. Okul olgusu formu
aracılığıyla elde edilen veriler, doküman
incelemesi yoluyla analiz edilmiştir. Öğrencilerin, okul olgusuna ilişkin
yazılı metaforlarında, “ev”, “aile”, “güvende” ve “mutlu hissettiren bir yer”;
görsel metaforlarında “oyun alanı”, “eğlenceli bir yer” gibi olumlu algılara sahip oldukları
belirlenmiştir. Yazılı metaforlarında az sayıda “esir”, “hapishane”, “sınav”
metaforlarının kullanıldığı ancak görsel metaforlarında “sıkıcı bir yer”
metaforunun da sıkça kullanıldığı görülmüştür. Ortaokulun ilk kademesi olan
beşinci sınıf öğrencilerinin geliştirdikleri metaforlar, okulun öğrenciler
üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini anlamak açısından önemli göstergeler
olarak kabul edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 3 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0