Eğitim planlaması sürecinde gerçekleştirilen etkinlikler, eğitim sistemini geçmişi ve bugünü ile tanımlamaya, sorunlarım tamlamaya, sistemin geleceğine ilişkin gerçekçi öngörüleri içeren bir plan hazırlamaya ve uygulamaya yöneliktir. Hazırlanan eğitim planı, üretim sisteminin bugün ve gelecekte gereksinme duyacağı insan gücü nitelik ve niceliğine ilişkin hedef ve politikaları içermelidir. Buna ek olarak, eğitim isteminin yönü ve niteliğine ilişkin hedefleri ve politikaları da kapsamalıdır. Eğitim planlaması sürecinde, eğitim istemi, hem demografik gelişmeler hem de eğitim isteminin nasıl oluştuğu ve hangi etkenlerce belirlendiği açılarından ele alınmalı ve incelenmelidir. Bu çalışmada, eğitim istemi kavramı ve eğitim istemini etkileyen etkenler özetlenmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0