Konuya girmeden önce Ortaöğretim ve Eğitim konusunda bazı belirlemeler yapmak, kavramlara değinmek yararb olacaktır. “Cumhuriyeti kuranların fikri hür, vicdanı hür nesiller yetiştirme amacımn önüne bir çok sorunun yığılıp kaldığı, biçim ve içerik olarak bir sorunlar yumağı olan eğitime verilen önemin artması, yani doğrudan, toplumun kültür düzeyinin yükselmesi, üzerlerinde ağır bir yük olarak duran, kimi zaman dünyalarını karartan, hayatlarının en güzel dönemlerini yaşayan çocukların ve gençlerin yüklerini hafifletmek, buna katkıda bulunmak bizim amaçlarımız arasında. Sadece kanunlarla değil, bir yaşam biçimi olarak kabul edilmesi gereken, gelişmemizdeki kayıtsız şartsız ilk faktör olan eğitim konusunda ilgililere ama “ilgili ilgilileri” etle tırnak gibi birbirinden ayrdması düşünülmeyecek olan demokratik devlet ve siyasi otorite mücadelesi ve demokratik eğitim mücadelesi konusunda hassaslaşmaya çağırıyoruz ve artık toplumca onlara bunu hatırlatmada yarar olduğuna inanıyoruz” (Evcili, 1992, s. 4). Bu çağrıyı, Lise öğrencileri adına bir öğrenci, üye olarak katıldığı bir panel konuşmasında Demokratik Bir Eğitime Doğru başlığı altında yapmıştır. Kulak verilmesi gereken bir çağrı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0