Bu araştırmada eTwinning platformunda üyeliği bulunan (eTwinner) ve sonucunda bir kalite etiketi sunan proje süreçlerinde görev alan öğretmenlerin çevrimiçi eğitime hazırbulunuşluklarını demografik ve teknoloji kullanımına ilişkin değişkenler bağlamında incelemek ve bu doğrultuda öneriler geliştirmek amaçlanmıştır. Kesitsel tarama modeli temel alınarak gerçekleştirilen araştırma 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Eskişehir’de görev yapan ve eTwinning portalında kayıtlı 384 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin çevrimiçi eğitime ilişkin hazırbulunuşluklarını ortaya çıkarmak ve çevrimiçi eğitime hazırbulunuşluklarını farklı değişkenler bağlamında incelemek amacıyla, K-12 Öğretmenleri Çevrimiçi Eğitim Hazır Bulunuşluk Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde öncelikle normallik varsayımı test edilmiş sonrasında değişken durumuna göre parametrik testlerden bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gerçekleştirilmiştir. ANOVA analizi sonrası oluşan ikili farkların tespitinde Post-Hoc testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; Eskişehir’de görev yapan eTwinner öğretmenlerin çevrimiçi eğitime hazırbulunuşluk düzeyi ortalamalarının yüksek düzeyde olduğu ve çevrimiçi eğitime hazırbulunuşluğu en yüksek grubun 1-10 yıl arası hizmet süresine sahip öğretmenler olduğu görülmüştür. Eğitim teknolojileri yeterliği, öğrenen hazırbulunuşluğu ve göreli yararlılık faktörlerinde erkek öğretmenlerin kadınlardan; kadın öğretmenlerin ise pedagojik ve etik yeterlilikte erkeklere göre yüksek yeterliliğe sahip olduğu, teknik yeterlikte ve pedagojik ve etik yeterlilikte lisansüstü mezun öğretmenlerin lisans mezunu olanlardan daha yüksek yeterliliğe sahip olduğu araştırmada dikkat çeken bir sonuçtur.
Çevrimiçi Eğitim Hazırbulunuşluk eTwinning Kalite Süreçleri Öğretmenler ve Teknoloji
İlgili araştırma kapsamında sorulara içtenlikle yanıt veren Eskişehir'deki eTwinner öğretmenlere teşekkür ederiz
In this research, it is aimed to examine the readiness for online education of teachers who are members of the eTwinning platform (eTwinner) and who take part in the project processes that present a quality label as a result, in the context of demographic and technology usage variables and to develop suggestions in this direction. The research, based on the cross-sectional survey model, was carried out with 384 teachers working in Eskişehir and registered on the eTwinning portal in the 2022-2023 academic year. The K–12 Teachers’ Online Teaching Readiness Scale was applied. In the analysis of the data, a t-test was used for variables with two sublevels, and one-way ANOVA was used for the variables with more than two sublevels. In case of a difference in the ANOVA test, post-hoc tests were used to determine the pairwise differences. The results showed that the average level of readiness for online education of eTwinner teachers working in Eskişehir is high and the group with the highest readiness for online education is teachers with a service period of 1-10 years. Among the factors of educational technology proficiency, learner readiness, and relative usefulness, male teachers were more than female. On the other hand, it is a remarkable result in the research that female teachers have higher proficiency in pedagogical and ethical competency than male teachers, and that postgraduate teachers in technical and pedagogical, and ethical competence have higher proficiency than those with undergraduate degrees.
Online Education Readiness Etwinning Quality Process Teachers and Technology
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgi İşlem Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.