Çalışmanın amacı, açık uçlu araştırma sorgulamaya
dayalı öğretim yaklaşımı (AASDÖY) hakkında verilen eğitim sonrası, fen
bilimleri öğretmen adaylarının ders planlama süreçlerinde meydana gelen
değişimi ve uygulama süreçlerini incelemektir. Bu amaçla çalışmada, zayıf
deneysel araştırma tasarımlarından tek gruplu son test tasarımı kullanılmıştır.
Çalışma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim
görmekte olan 12 fen bilimleri öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Fen bilimleri
öğretmen adaylarının planlama ve uygulama süreçlerine ilişkin veri toplamak
amacıyla çalışma kapsamında, Ders Planları Değerlendirme Rubriği ve Ders Gözlem
Formu geliştirilmiştir. Çalışma, öğretmen adaylarının ilgili öğretim
yaklaşımına göre planlamayı öğrendikleri “Planlama Aşaması” ve hazırladıkları
planları uyguladıkları “Uygulama Aşaması” olmak üzere iki bölümden oluşmakta ve
yaklaşık bir dönemi kapsamaktadır. Çalışma sonucunda, planlama bölümünde,
örneklemdeki tüm öğretmen adayları aşamalı olarak verilen eğitimle AASDÖY’e
göre gelişim gösterdikleri belirlenmiştir.
Açık uçlu araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı ders planlama süreci ders uygulama süreci fen bilimleri öğretmen adayı
The aim of this
study is to examine the changes in course planning and the practice processes
of prospective science teachers following the
in-service trainings they received about open-ended inquiry-based teaching
approach (OE-IBTA). With this aim, pre-experimental design with one
group post-test was employed. This study
was conducted with 12 prospective science teachers in a public university in
Turkey. The Course Plan Assessment Rubric and Course Observation Form were
developed as data collection instruments for gathering information regarding
the planning and practices of the prospective science teachers. Thus study
included two phases: the Planning Phase, in
which the prospective teachers learn how to plan with the teaching approach,
and the Practice Phase, in which the prospective
teachers apply what they plan. Both phases lasted about one term. The results
showed that all participant prospective teachers showed improvements in the
planning phase of the OE-IBTA training program, which had been delivered to
them gradually.
Open-ended inquiry-based teaching approach lesson planning process lesson practice process science prospective teachers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | September 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 1 |