Nitelikli insan gücünün yetiştirilebilmesi ve
eğitim yatırımlarının yerine ulaşması için öğrenci başarısının ölçülmesi ve
ölçme sonuçlarının değerlendirilerek, eğitimin sonraki sürecinin belirlenmesi
gerekmektedir. Bu noktada öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme (Ö&D)
konularındaki bilgi, tecrübe ve yeterlilikleri belirleyici bir rol
oynamaktadır. Bu araştırmada Kimya öğretmenlerinin Ö&D alanında yetersiz
hissettikleri konuları ve bu alanda yaşadıkları problemleri ortaya koymak
amaçlanmıştır. Uygulamadaki Ö&D sorunlarına, kavram ve uygulama
yanılgılarına odaklı derinlemesine bir analiz yapmak amacıyla nitel bir
yaklaşım benimsenmiştir. Her biri 6 öğretmenden oluşan iki odak grup görüşmesi
yapılmıştır. Veriler, içerik analizi ile çözümlemiştir. Verilerin analizi
sonucunda, öğretmenlerin özellikle soru yazma ve alternatif Ö&D araçlarını
kullanma konularında yetersizlik duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Ö&D
alanında yaşanan temel problemler ise; iyi bir ölçme yapabilmenin uzun ve güç
bir süreç olması, eğitim sisteminin Ö&D’ye dayatmaları, kaliteli soru örnekleri/havuzlarının olmaması ve
hizmet içi eğitimlerin etkisiz olması olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda
uygulamaya dönük hizmet içi eğitimler ve değişen öğretim programlarıyla
birlikte güncellenebilecek eğitim materyallerinin tasarlanması yönünde öneriler
sunulmuştur.
kimya eğitimi öğretmen yeterliliği ölçme ve değerlendirme soru yazma yeterlilikleri alternatif değerlendirme
This research aimed to reveal the insufficiencies and problems of
chemistry teachers in measurement and evaluation (M&E). A qualitative
approach has been adopted in order to make an in-depth determination. Data were
collected by focus group interview. The interviews were held with two groups of
6 participants each and results were analyzed with content analysis.
Inter-coder rating between encoders was found 89.47%. As a result of the
research, two themes emerged in parallel with research purpose. These are Chemistry
teachers' (i) insufficiencies and (ii) practice problems in M&E. In
“insufficiencies” theme, it was seen that teachers were most concerned about
"developing items" and "alternative assessment methods".
The biggest problems are "long and difficult process of M&E" and
"pressure of the education system on the M&E". According to
results, we propose organizing in-service trainings about developing a valid
and reliable test, item development, alternative assessment and graded scoring.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | January 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 1 |