The
aim of this study is to reveal the effects on students of a knowledge
competition as a part of competitive education approach. A case study using qualitative research
methods was adopted. The working group of this study consisted of a total of 44
students, 15 male and 29 female, having education in the 5th grades of a
secondary school. Observation and documents were used as a method of data
collection. The documents investigated in this study were the letters written
by the students to indicate their feelings before and after the knowledge
competition. A descriptive analysis method was used while analysing the data.
As a result of this study it emerged that at the beginning of the competition,
most of the students stated that they felt excited and happy to compete and they
were happy that the competition was done. It was also seen that at the
beginning of the competition, a great number of students were focused on
"winning" and "competition" instead of "learning”.
After the competition, it was seen that most of the students who had generally
positive opinions about the competition before the competition changed their
opinions negatively and some of the students had feelings like ambition and
revenge because of losing the competition. According to the results of the research,
some suggestions were developed.
Bu
çalışmanın amacı, rekabete dayalı eğitim anlayışı bağlamında yapılan bir bilgi
yarışmasının öğrenciler üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Betimsel tarama
yöntemi kullanılan bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden bütüncül tek
durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017
eğitim öğretim yılında Düzce ilinde yer alan bir ortaokulun 5-A ve 5-B
sınıflarında eğitim gören 44 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama
yöntemi olarak gözlem ve doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmada
incelenen dokümanlar, bilgi yarışması öncesinde ve sonrasında öğrencilerin bu
uygulama hakkındaki duygu ve düşüncelerini belirttikleri metinlerdir. Verilerin
analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda; yarışma
öncesi öğrencilerin büyük bir kısmının yarışma yapılacağı için kendilerini
heyecanlı/mutlu hissettikleri ve yarışma yapılacağından memnun oldukları
görülmüştür. Ayrıca yarışma öncesinde öğrencilerin bir kısmının yapılacak olan
yarışmanın öğrenmelerine katkı sağlayacağını düşündükleri görülmektedir.
Bununla birlikte öğrencilerin bir kısmının yarışmaya katılamamaktan dolayı
üzüntü yaşadıkları, bazı öğrencilerin de streslendiği, tedirgin olduğu ve
korktuğu belirlenmiştir. Yarışma öncesinde öğrencilerin çok büyük bir kısmının
“öğrenme” olgusu yerine “kazanmak” ve “rekabet” olgularına odaklandıkları
görülmüştür. Yarışma öncesinde yarışma hakkında genel olarak olumlu görüşlere
sahip olan öğrencilerin çok büyük bir kısmının yarışma sonrasında olumsuz yönde
fikir değiştirdikleri, yarışmayı kaybeden öğrencilerin bir kısmında da
hırs/intikam duygularının oluştuğu belirlenmiştir. Yarışma sonrasında hem
yarışmayı kaybeden öğrencilerin hem de yarışmayı kazanan öğrencilerin
üzüldükleri görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre rekabetin, kazanan ve
kaybedenin olmadığı, herkesin kazandığı ve öğrendiği eğlenceli eğitim
ortamlarının düzenlenmesi önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2019 |
Submission Date | July 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 3 |